דו"ח חריג

דו"ח משרד הבריאות: ליקויים הובילו למות התינוק בלניאדו

משרד הבריאות חקר מקרה מזעזע של מות תינוק בעת לידתו בבית החולים לניאדו בנתניה ומצא ליקויים חמורים שהובילו לתוצאה המצערת (חדשות בארץ)

(צילום: Ori~, מתוך ויקיפדיה)

לפני כשנה נפטר תינוק במהלך לידתו בבית החולים לניאדו שבנתניה, אחת ממחלקות היולדות הפופולריות בישראל. משרד הבריאות שחקר את המקרה הקשה מצא ליקויים חמורים בהתנהלות בית החולים, כבדיקות שלא בוצעו, רישום לקוי, סימני מצוקה בולטים שלא טופלו והבנה שגויה של המקרה.

מדובר באם בת 36 שהגיעה לבית החולים לעבור לידה קיסרית, לאחר שכבר עברה בעבר ניתוח כזה בלניאדו. מצבו של התינוק כבר היה מסוכן בעת שהיא הגיעה אך בית החולים לא זיהה בזמן את המקרה והתינוק נפטר כתוצאה מהפרעה בהעברת החמצן לרחם.

"ממצאי הוועדה ומסקנותיה קובעים כי מדובר במקרה מצער של פטירה עקב אספיקציה שנבעה משגיאה בהערכת חומרת דופק לב העובר, שהצריך יילוד תוך דקות ספורות מרגע הופעתו", כתב ד"ר בעז לב, נציב קבילות הציבור למקצועות הרפואיים במשרד הבריאות.

"למרות כל זאת בוצע ניתוח קיסרי בשלב מאוחר שבו לא רק ניזוק קשות הילוד, אלא גם אובחן קרע של הרחם", נכתב בדו"ח הקשה.

ההורים מנהלים תביעה כנגד בית החולים וטוענים כי הצוות הרפואי התעלם מהתרעות המוניטור וגרם לשלשלת כשלים חמורה שהובילה למות התינוק ולפגיעה חמורה בגופה של האישה.

מבית החולים לניאדו נמסר בתגובה: "לצערנו שילוב נסיבות חריג הוביל לתוצאות הטראגיות של המקרה. אנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה. מיד בתום האירוע, התקיימו דיונים מקיפים ומעמיקים בהשתתפות כלל הצוותים הרלוונטיים באגף, הופקו לקחים ויושמו באופן מיידי. כמו כן, צוות בי"ח שיתף פעולה באופן מלא עם ועדת הבדיקה. בית החולים קיבל את דוח הוועדה לפני כחודש, לומד אותו ומתייחס אליו בכובד ראש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר