באולפן 'כיכר' | צפו

"הליכה בכפייה וגזירות על החרדים - שגויה"; עמדת שר הביטחון גלנט בחוק הגיוס

ממשלת נתניהו השישית צפויה לחוקק בשבועות הקרובים את חוק הגיוס החדש, בשיתוף פעולה עם הסיעות החרדיות | השר שירכז את חקיקת החוק יהיה שר הביטחון יואב גלנט | זו עמדתו העקרונית: בלי כפייה, בלי גזירות, כן להידברות • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |

שר הביטחון, ח"כ יואב גלנט (הליכוד), התארח לפני כארבעה חודשים לריאיון באולפן 'כיכר השבת' והתייחס לחוק הגיוס הצפוי להגיע להכרעה בממשלה הקרובה וקרא לעשות זאת מתוך הידברות עם במגזר החרדי ולא בדרך של כפייה וגזירות. צפו בדברים.

לדבריו: "כראש זרוע יבשה הקמתי את גדוד נצח יהודה. אני באופן כללי מאמין בטוב ולא בגישה כוחנית. מי שלא מבין את ההיסטוריה של העם היהודי, שהיה מוכן למסור את נפשו כאשר היה מדובר בדברים שנתפסו בעיניו כפגיעה ביהדות וחילול הקודש - איננו מבין איך עובדים. מי שחושב שדרך גזירות הוא ייכפה על החרדים דבר שהם לא רוצים - איננו מבין".

גלנט הוסיף: "אני בעד שילוב של החרדים בכל תחומי העשייה הביטחונית. גם אם מדובר בנצח יהודה או שחר כחול, להכניס אותם לתוך העניין, לתת גם את התמיכה המתאימה. אני בעד להכניס אותם לכוחות הביטחון וההצלה. הליכה בכפייה היא הליכה שגויה, אני חושב שצריך ללכת צעד אחר צעד".

השר גלנט הוסיף וסיפר: "כשאני הובלתי מבצעים, באופן אישי, תמיד ידעתי שנאי לא נלחם בשם מדינת ישראל והערכים שלה, אלא גם בשם ה' צבאות ומורשת הדורות של אלפי שנים. כשהייתי מוציא מגבול רצועת עזה למבצעים, אני זוכר בלילה את התפילות של כל החיים, כאשר סכנת חיים אורבת כולם נושאים עיניים למרומים".

כזכור, אמש פורסם ב''כיכר השבת' תיעוד חלקי מהפגישה בין חבר המועצת, ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי, ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי שהעלה את החשש מפני גורמים קיצוניים שיובילו לנזקים במהלך חקיקת חוק הגיוס.

הגר"ב אזרחי: "עליו אני סומך".

אריה דרעי: "רק שלא יקלקלו את זה שועלים קטנים, זו הבעיה, זה הפחד.. כל אחד.. אוי, ה' ירחם. צריך גם כוח לשתוק".

שתיקה בחדר.

אריה דרעי: "הראש ישיבה, אנחנו על זה, בעזרת ה', יש לנו את אריאל אטיאס, שהיה פעם שר התקשורת, היום הוא בשוק הפרטי, הוא עוזר לי מאוד, הוא ה-ממוחה לנושא חוק הגיוס, הוא מכיר את כל הנקודות, אם יתנו לו לעבוד ולא יפריעו לו - אנחנו נביא את התוצאה הכי טובה שיכולה להיות".

דרעי הסביר לראש הישיבה את הכיוון שהוא רוצה בחוק הגיוס ואמר: "אבל גם, וזה הכי חשוב, שתחזיק (הצעת חוק הגיוס החדש. י-כ) מעמד עוד הרבה שנים, גם כשלא נהיה בשלטון. אין לנו תעודת ביטוח שאנחנו נשארים שם עוד הרבה זמן, צריך לחשוב מה יההי אחר כך, שיבטלו הכל? אפשר, יש דרך.. ה' יעזור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר