העלייה שמעוררת סערה עולמית

ביטאון 'דגל התורה' במתקפה נגד בן גביר: "פרובוקציה בהר הבית; סיכון ביטחוני"

עלייתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, להר הבית - מעוררת סערה עולמית, אליה צטרפים כעת גם אנשי 'דגל התורה' באמצעות הביטאון 'יתד נאמן' | בכותרת הראשית הם מדווחים על "פרובוקציה בהר הביתת, בליץ גינויים בעולם" ולצד זה מאמר על "מופעי ראווה פסולים המסכנים חיי יהודים" (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
השר איתמר בן גביר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ביממה שאחרי עלייתו של השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, להר הבית - הסערה נמשכת. העולם ממשיך לגנות את הצעד והבוקר (רביעי) גם ביטאון 'דגל התורה', הסיעה הליטאית ב'יהדות התורה' החברה בקואליציה עם בן גביר - מצטרף לגינויים ויוצא במתקפה חריפה.

בכותרת הראשית נכתב כי "חרף האיסור ההלכתי החמור, בניגוד לדעת גדולי הדורות זצוק"ל ויבדלחט"א ותוך סיכון ביטחוני: פרובוקציה בהר הבית, בליץ גינויים בעולם".

העיתון מדווח כי "לאחר שטען מוקדם יותר כי דחה את הביקור בהר לשבועות הקרובים, עלה בן גביר אתמול בבוקר ללא הודעה מוקדמת, כשהוא מוקף בכוחות משטרה כבדים".

"העולם הערבי כולל סעודיה והאמירויות הגיב במחאה חריפה", מדווח הביטאון הליטאי, "ארה"ב, צרפת ובריטניה גינו בתוקף את המהלך". עוד דווח כי "ביקור נתניהו באמירויות נדחה 'מסיבות לוגיסטיות', שגריר ישראל בירדן זומן לשיחת נזיפה. ארגוני הטרור קראו לערביי ישראל להתקומם".

לצד זה פורסם מאמר מערכת, תחת הכותרת "התגרות מיותרת ומסוכנת", בו נכתב כי "העולם הערבי ומדינות העולם אינן מוחות כמובן על הנקודה ההלכתית שיהודי חובש כיפה נכנס למקום שגדולי פוסקי ההלכה בדורות האחרונים (גם מרבית פוסקי החוג שאליו הוא משתייך) קבעו כי הכניסה אליו אסורה באיסור חמור על פי ההלכה. אנו נעשה זאת ללא מורא ובקול גדול, לצד ההיבטים האחרים על המעשה הפסול".

בהמשך המאמר נכתב כי "מופעי ראווה פסולים שכאלו, מסכנים חיי יהודים ומשחקים לידי המסיתים בצריחי המסגדים, ה'אידיאולוגים הרצחניים' של החמאס והתנועה האסלאמית, שמשתמשים במעשים חסרי תוחלת ועתירי איוולת שכאלו כדי לשכנע את ההמון הפלשתיני שה'יאהוד' הולך לסלק את 'אל אקצה' ממקומו ולשגרו ל'פעולות נקמה' חייתיות".

"מי מתיר לאנשים אלו (למרבה החרפה, יש בהם גם בעלי חזות חרדית) לסכן חיי יהודים שלא לצורך ובניגוד להלכה הברורה?", תוהה כותב המאמר, "ובשביל מה? הלא את 'בית המקדש השלישי' הם לא מתיימרים לבנות, איזה ערך יש ל'סיבוב ניצחון' בן כמה דקות מול המצלמות - מלבד התקווה לדיווידנד תקשורתי?".

לעומת 'יתד נאמן', עיתון 'המבשר' - ביטאון 'שלומי אמונים' המזוהה עם השר החדש מאיר פרוש, דיווח על העלייה להר הבית באופן ענייני ודיווח כי "השר בן גביר עלה להר הבית וחולל סערה", וציין בדרך אגב בתוך הכתבה כי "יצוין כי העליה להר הבית אסורה לדעת כל הפוסקים".

גם עיתון 'המודיע', ביטאון הסיעה המרכזית ב'אגודת ישראל' המזוהה עם השר יצחק גולדקנופף נציג חסידות גור דיווח על העלייה של בן גביר להר הבית, אך לא בכותרת ראשית ותוך ציון בדרך אגב של האיסור ההלכתי.

ח"כ איתמר בן גביר הגיב בטוויטר וכתב כי "יתד נאמן' נגד מדינה לעם היהודי ומתנגדים לכך שחילונים יגורו כאן".

ח"כ אלמוג כהן מ'עוצמה יהודית' כתב: "היתד הזה לא נאמן למדינת ישראל".

אמש, שיגר הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף, מכתב לשר איתמר בן גביר, והביע מחאה על החלטתו לעלות להר הבית. "כשר המייצג את ממשלת ישראל עליך לפעול לפי הוראות הרבנות הראשית לדורותיה שאסרה את העלייה להר הבית", כתב לו הרב.

"שמעתי בצער על החלטתך לעלות להר הבית, היום יום צום עשרה בטבת", כתב לו הרב הראשי, "ומתוקף תפקידי כרב הראשי לישראל וכממשיכם של הרבנים הראשיים לדורותיהם, אני חש חובה להתריע על חומרת איסור עליה להר, ולבקש ממך בשם הרבנות הראשית לישראל להימנע בעתיד מלעלות להר הבית, כדי שלא להכשיל את הרבים, ובפרט כיום שהתמנית לשר במדינת ישראל והמכשול שיש בזה מצד השפעה על הציבור הוא גדול יותר".

בסיום מכתבו ציין הרב כי גם אם יש טענה "שיש איזה מיעוט של רבנים שהתיר לך באופן אישי, הדבר ברור שכשר בממשלת ישראל אין לך לפעול כנגד הוראות הרבנות הראשית לדורותיה ומה יאמרו המון העם בראותם שר, יהודי שומר מצוות הפועל בניגוד לעמדת הרבנות הראשית. כולי תקווה שתמצא את הדרך לתקן את הענין ולקדש שם שמים". את מכתבו סיים הרב הראשי וכתב: "כולי תקווה שתמצא את הדרך לתקן את העניין ולקדש שם שמים, ולמזהיר ולנזהר ירבה שלומם כנהר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר