"נס שנשארתי בחיים"

הקרבות באוקראינה: אזרח ישראלי נפצע באורח קשה

חייל מישראל שהיה בקרבות באוקראינה נפגע ממטען ונפצע באורח קשה, לאחר מאמצים מרובים, הצליחו להעביר אותו לבית החולים בקייב, שם הוא מקבל טיפול נאות | הרגע המרגש היה כאשר הוא ביקש להניח תפילין (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
החייל שנפצע מועבר לקייב (צילום: זק"א)

אזרח ישראלי שנפצע בקרבות באוקראינה כשעלה על מטען הועבר לבי"ח בקייב במצב קשה, לאחר מאמצים מרובים של ארגון זק"א ומשרד החוץ. החייל הודה על העברתו ואמר: "אם הייתי נשאר שם, לא הייתי בין החיים".

במוקד הבינלאומי של זק"א התקבלה פנייה על אזרח ישראלי - טיצינה גנדי תושב נתניה שנפצע לפני כשבועיים בקרבות בין אוקראינה לרוסיה, גנדי פונה ע"י הצבא לביה"ח בחרקוב , ואתמול (רביעי) הוא הועבר במצב קשה לטיפול בביה"ח בקייב.

נחמן דיקשטיין סגן מפקד זק"א באוקראינה סיפר על המקרה: "עם קבלת הקריאה על פציעתו של החייל אזרח ישראלי, יצרנו איתו קשר והבנו שהוא נפגע בגפיו התחתונות ומרסיסים בפניו. מפאת פציעתו הקשה היה קושי לשחררו לביה"ח אחר, כאן נכנסו לתמונה: אולג וישניאקוב המשמש כקונסול הכבוד של ישראל באוקראינה ויועציו אלברט פלדמן ואלרי טרסוב. אולג שלח פניות לראשי משרד הביטחון ומשרד הבריאות באוקראינה, וביקש מהם את התערבותם לשחררו".

עוד הוסיף דיקשטיין: "ביום שלישי בלילה קיבלנו מהם תשובה חיובית שניתן לשחררו, ואתמול(רביעי)במבצע לוגיסטי עם רופא ופראמדיק הוא הועבר באמבולנס לביה"ח בקייב להמשך טיפול מורכב שעליו לעבור".

"רגע מרגש היה", סיפר דיקשטיין, "כשהגענו לביה"ח בקייב החייל ביקש ממני שהוא רוצה להניח תפילין, והוא מבקש שאדאג שמישהו יבוא כל יום להניח לו תפילין בשיחה עם הרב משה פימה הוא הבטיח לחייל שיעשה הכל שיוכל להניח תפילין מדי יום, ואכן תוך זמן קצר תורם מניו יורק תרם זוג תפילין חדשות עבורו".

טיצינה גנדי החייל שנפצע סיפר: "היינו במבצע ביער 4 חיילים, 2 מקדימה ואני וחברי מאחורה במרחק לא רב. השניים הראשונים עלו על מטען ונהרגו במקום, אני וחבר שלי עלינו על מטען נוסף ונפצענו. בעקבות הפציעה הקשה ברגליים , זחלנו על הידיים ביער זמן רב כדי להגיע לחיילים שיטפלו בנו על אף שהיינו עם פגיעות קשות ברגליים".

"הנס הגדול שלי", הוסיף החייל, "שנשארתי בחיים, אני מודה לה' על כך זכיתי להכיר את נחמן ואשתו וולרי שהגיעו אליי ממש משמיים כמלאכים, יחד עם אנשי משרד החוץ והקונסול הכבוד של ישראל באוקראינה, אם לא הם , עקב הפציעה הקשה הייתי נשאר בבי"ח שם ובעוד שבוע כנראה כבר לא הייתי בחיים. אני צריך לעבור עוד ניתוחים ושיקום, אבל הכי חשוב שאני נשארתי בחיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר