בשיחה בין השניים

ארדואן לפוטין: "קורא לך לנצור את האש באופן חד צדדי"

במהלך שיחה בין המנהיג הטורקי לנשיא רוסיה, קרא ארדואן לרוסיה לנצור את האש ולהגיע להפסקת אש חד צדדית | ביידן: שוקלים לשלוח רכבי קרב לאוקראינה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נשיא טורקיה ארדואן שוחח מוקדם יותר היום (חמישי) עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין. על פי הודעת הלשכה של הנשיא הטורקי עולה כי ארדואן דרש מפוטין לנצור את האש באוקראינה.

לטענת אנקרה, בשיחה בין שני המנהיגים, קרא ארדואן לפוטין להוביל הפסקת אש חד צדדית, זאת כחלק מניסיונו של ארדואן לשמר את עצמו ואת טורקיה במעמד המדינה המתווכת.

נכון להיום בשני הצדדים לא ששים להגיע אל שולחן המשא ומתן, באוקראינה דורשים כתנאי סף לתחילת המשא ומתן נסיגה מלאה של הכוחות הרוסיים מהשטחים של אוקראינה.

ארצות הברית לא ממהרת להעביר טנקים לאוקראינה (צילום: צבא ארה"ב)

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי האפשרות של אספקת מכוניות משוריינות לאוקראינה נמצאת על השולחן - זאת בצל קריאות של הנשיא זלנסקי להגביר את הסיוע לאוקראינה לקראת שנה לפלישה הרוסית לשטחה.

הסיוע יגיע אחרי ההכרזה של הנשיא ביידן בזמן ביקור זלנסקי על אספקת טילי פטריוט לידי אוקראינה. בשל הנוכחי ארצות הברית עדיין מסרבת להעביר את הטנקים מסוג M1 למרות הבקשה האוקראינית.

אתמול נשיא צרפת מקרון הכריז כי יעביר לידי אוקראינה כמה טנקים צרפתיים כחלק מחבילת סיוע למדינה שנמצאת במלחמה כבר עשרה חודשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר