הישיבה מתנערת מהבחורים

חב"ד סוערת: קריעת מאמרי חסידות וביצים על משתתפי שיעור חסידי

רעולי פנים השליכו ביצים על משתתפי שיעור חסידי במרכז חב"ד 770, וקרעו מאמרי חסידות בהם הוסיפו את התואר זיע"א, לשמו של הרבי מליובאוויטש | באורח חריג, הנהלת הישיבה פרסמה מכתב מחאה והבהירה כי אם יתברר שהם לומדים בישיבה - יסולקו מיידית (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

ברקע הערעור שהגישו המשיחסטים נגד פסיקת בית המשפט בארה"ב כי מרכז חב"ד העולמי שייך לאגו"ח, אירוע מזעזע ב-770, מעורר סערה בחסידות חב"ד.

שיעור "גאולה ומשיח" השבועי המתקיים במערב 770, הנמסר על ידי הרב שמואל אבצן, משפיע בישיבה המקומית, ובו משתתפים בוגרי ישיבות 'תומכי תמימים' בישראל, הופרע על ידי מספר צעירים.

אותם צעירים, הגיעו רעולי פנים, ומעזרת נשים השליכו ביצים על משתתפי השיעור, ורוקנו מעל ראשיהם שקיות אשפה.

בנוסף, הם קרעו והשחיתו ספרי חסידות ומאמרים חסידיים בהם הדפיסו את התואר "זיע"א", אחרי שמו של הרבי מליובאוויטש.

באורח חריג, בתגובה נגד התנהלותם של אותם צעירים שהצליחו לזעזע רבים בחב"ד, כולל בקרב המשיחסטים, פרסמה הנהלת הישיבה מכתב מחאה.

הנהלת ישיבת 'תומכי תמימים' המרכזית ב-770 תלתה בבית המדרש המרכזי מודעה בה נכתב כי "הגיעתנו ידיעה שאנשי דלא מעלי כיסו את פניהם והשליכו אוכלין וביזו ספרי קודש רחמנא ליצלן על שיעור דתלמוד תורה דרבים".

הם הבהירו, כדי להסיר לעז, כי "אין לנו לעת עתה ידיעה מי עשה זאת, כפי הנראה אין זה מתלמידינו, ובאם יתברר חס ושלום שכן היו הרי מעתה פשוט שמסולקים המה עם כל מה שיש בזה, ומי שעשה זאת יבקש תיקון אצל רבנים וכו' וכולי האי ואולי ירחם ה' ויוטב לו".

הנהלת הישיבה חותמת: "הננו להזכיר לתלמידנו שלא לשים לב לאינשי דלא מעלי, לא ללמוד ממעשיהם ולא ללחום עמהם כי אין לנו שום שייכות עם מעשים אלו רחמנא ליצלן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר