חשיפת 'כיכר'

פרשת 'החתן המתחזה' מגיעה לסיומה: נתן גט לאשתו ויוכל לעזוב את ישראל

עלי חליווה, החתן הלבנוני שהתחתן עם יהודיה - נתן לאחרונה גט לאשתו, אחר שפורסמו ספקות בנגוע ליהדותו ובצל סערה בעולם היהודי כולו | ההחלטה על מתן גט ולא ביטול הנישואין מגיעה בצל ספק שאולי החתן הלבנוני אכן יהודי (בעולם, חרדים)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: צילום מסך, באדיבות 'חדשות הערב' כאן 11)

אחרי חודשים ארוכים של סערה בעולם היהודי כולו, פרשת 'החתן המתחזה מלבנון' מגיעה אל סופה. כשעלי חליווה, החתן הלבנוני, נתן גט לרעייתו לשעבר.

הסיפור שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', החל כאשר צעירה חרדית מהקהילה הסורית בניו יורק נישאה לפני כשנתיים לאברך הלומד בישיבה בברוקלין. אל החופה לא הגיע אף אדם מקרב קרובי משפחתו.

במהלך ימי ה"שבע ברכות" גילתה הכלה את הדרכון של בעלה הטרי ומצאה כי שמו אינו "אליה" כפי שהציג את עצמו, אלא "עלי" וכי הוא מוסלמי לבנוני, והיא עזבה אותו כעבור זמן קצר.

הבחור שרצה להיאחז בנישואין מיהר לפנות אל בית הדין בניו יורק והתגייר כדת משה וישראל, ולאחר מכן הגיע לישראל בעקבות אשתו.

בהמשך הפרשה, טען כי הוא יצר קשר עם סבתו, אם אמו, שסיפרה לו כי אמה – הסבתא רבא שלה – הייתה יהודייה בשם שרה דוויק שברחה ממשפחתה ונישאה למוסלמי, ולכן היא למעשה יהודייה על פי ההלכה. כמו כן הוא גם ערך בדיקה גנטית, שלדבריו הוכיחה כי יש לו גנים יהודיים.

דברים אלו יצרו בעיה קשה: אם החתן היה מוסלמי גמור, הרי שהנישואין בטלים על פי ההלכה וכאילו בני הזוג לא נישאו מעולם.

מנגד, אם הבעל היה יהודי בזמן הנישואין ואפילו בספק, הרי שהאישה נשואה כדת משה וישראל – וכל זמן שהיא לא תקבל גט הרי היא עגונה וזקוקה לגט פיטורין.

בהמשך, משפחת האישה פתחה תיק בבית הדין הרבני בתל אביב והציגו לבית הדין מכתב מרבני הקהילה החלבית בארה"ב הקובעים כי החתן היה מוסלמי גמור בעת החופה ואין תוקף לקידושין, ובקשו מבית הדין בתל אביב להורות על ביטול הקידושין, ואילו האיש טען כי שמע מאמו הגרה בארה"ב ומסבתו הגרה בלבנון כי הוא ממוצא יהודי.

בשלב הנוכחי, ראש אבות בתי הדין בת"א הרב זבדיה כהן המעניק "טיפול נמרץ" למקרים סבוכים בבתי הדין בתל אביב גוש הדן והסביבה נכנס אל עובי הקורה ובדיון בנוכחות האיש האישה ובני המשפחה הוא יצר קשר טלפוני עם הסבתא רבה של האיש הגרה בעיר צור שבלבנון, וזו אישרה בשיחה עם בית הדין בשיתוף מתורגמן כי אמנם היא מוסלמית אבל בייחוס שלה יש קשר יהודי לסבתא רבה ששמה שרה דוויק, שהייתה ממוצא יהודי והיא נישאה למוסלמי לפני שנים רבות.

הראב"ד הרב זבדיה כהן הבהיר למשפחת האישה כי עקב ספק ביהדותו של האיש לא ניתן לבטל את הקידושין ללא גט, ובשל כך, בית הדין הוציא צו עיכוב יציאה מהארץ נגד האיש, ולאחר מאמצים רבים של כבוד הראב"ד הוסכם על ביצוע גט מספק כדי לשחרר את האישה מכבלי נישואין אלו.

האישה שהתה בחו"ל אצל משפחתה ובית הדין ביצע סדור גט שליחות עבור האישה, ובוטל צו עיכוב יציאה מהארץ נגד האיש, ופרשה עגומה זו הגיעה אל תומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר