לא מתחרט ותוקף שוב

הפרופ' הבכיר שב להשתלח בציבור החרדי: "אי אפשר לסבול את הרודנות והטפילות"

פרופ' אסא כשר העוסק בנושאי אתיקה ואף כתב את "רוח צה"ל", שב לתקוף את הציבור החרדי בעקבות הקמת הממשלה וטען: "הציבור החרדי הוא טפיל - והוא יוביל להתמוטטות כלכלית של המדינה" | גם את מפלגות הימין הוא תקף: "הרודנות שלהם תביא לקץ המדינה" (חדשות, בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
פרופ' אסא כשר (צילום: משה שי, פלאש 90)

חתן פרס ישראל וכותב קוד האתי של צה"ל, פרופסור אסא כשר, התראיין היום (ראשון) בתוכנית בחצי היום בכאן רשת ב, ושוב מתח ביקורת על הממשלה החדשה והפעולות שעשתה מאז הקמתה.

"אנחנו היינו במשך עשרות בשנים מדינה דמוקרטית וכעת רוצים להפוך אותנו למדינה מסוג אחר. המדינה תפסיק להיות דמוקרטית, היא תמשיך לקרוא לעצמה דמוקרטית, כמו מדינות חבר העמים - שקראו לעצמן - דמוקרטיות עממיות, אבל המדינה תפסיק להיות דמוקרטיה אמיתית".

"לפוליטיקאים יהיה כוח בלתי מוגבל - לא יהיה עליהם רסן והם יוכלו לקבל כל החלטה שהם רוצים, בלי שום בעיה. כל אחד מאיתנו - שחיים במדינה דמוקרטית, שידע שהמצב יכול להשתנות, כל פוליטיקאי יוכל לקבוע עבורינו מה המגבלות והחופש שלנו ייעלם".

"הם רוצים למחוק את זכויות האזרח, בית המשפט העליון לא בא להגיד לנו מה לעשות, אלא הוא בא להגיד לשלטונות לא להפריע לאזרח שיעשה מה שהוא רוצה".

"יש לנו בשלטון שתי מפלגות - אחת אולטרה אורתודוקסית והאחת אולטרה קיצונית - כפי שכתבתי לא מזמן אחרי שנודעו תוצאות הבחירות - "המוטציה החרדית חושפת מעבר של צורת החיים הגלותית של מיעוט החי את חייו בפני עצמו, שומר על אורחותיו ולא מתגרה בשליטים הנכריים ("דינא דמלכותא דינא") לצורת החיים החדשה של מיעוט החי על חשבון זולתו, טפיל כלכלי, משתמט בטחוני, מנוער מאחריות אזרחית, ללא כבוד ממשי למשטר הדמוקרטי ולעקרונותיו", חזר כשר על דברי הבלע שלו מבלי להתחרט.

"אני מסתכל על החרדים, כל הסבים שלי היו חרדים, אבל הם עבדו ופרנסו את עצמם וחלק מהם היו משכילים. אני מכנה אותם מוטציה, לא מתכוון לחיידקים, אלא בשינוי המהותי שיש בין החרדים של היום לחרדים של אז. אי אפשר לסבו את השלטון הלאומני שיושבת היום בשלטון, אי אפשר לסבול את הרודנות החרדית - אי אפשר לסבול את השלטון הרודני, את הטפילות החרדית".

כסר המשיך להסית: "הרודנות החרדית נעשתה אחרת - לא הכרנו דבר כזה בארץ, ואנחנו לא מכירים דבר כזה בחו"ל, הציבור החרדי אף פעם לא חי על חשבון מישהו אחר, והם יבואו להתמוטטות כלכלית של המדינה".

הפרופ' המתוסכל העביר גם ביקורת על הרפורמה של השר יריב לוין במערכת המשפט, והדגיש את חשיבות חלוקת הרשויות: "יש בפרלמנט קבוצה כוחנית, ממש בריונית, שרוצה להפוך כאן את סדרי השלטון, נוסח המשטרים הקומניסטים של אירופה. בית המשפט חייב להיות בעל המילה האחרונה להגיד לממשלה ולכנסת – חציתם את גבולות הדמוקרטיה".

על פסקת ההתגברות אמר, "באותן הנקודות שבהן בג"ץ יחליט שזה לא דמוקרטי, והכנסת תתגבר עליו, שם תהיה רשות לאנשים רשות לחשוב מה לעשות ואני לא אבוא אליהם בטענות".

כזכור לאחר הבחירות כתב פרופ' כשר: "דמותו של העם היהודי, המוכרת לנו מילדותנו, מן החינוך שקיבלנו, מן החיים שהיכרנו, מן הסיפורים ששמענו, אינה הדמות הנוכחית", ואמר כי "לפנינו שתי מוטציות של העם היהודי":

"המוטציה החרדית חושפת מעבר של צורת החיים הגלותית של מיעוט החי את חייו בפני עצמו, שומר על אורחותיו ולא מתגרה בשליטים הנכריים ("דינא דמלכותא דינא") לצורת החיים החדשה של מיעוט החי על חשבון זולתו, טפיל כלכלי, משתמט בטחוני, מנוער מאחריות אזרחית, ללא כבוד ממשי למשטר הדמוקרטי ולעקרונותיו".

"המוטציה הלאומנית חושפת מעבר מצורת החיים הדתית של חיים שיש בהם דבקות בעקרונות של צדק והגינות, יושר וחמלה, מתוך יראת שמים, אבל בהתנהלות אנושית אחראית ("מוסר הנביאים") לצורת חיים פרועה, זדונית, המקדשת את הארץ ומשליטה את עצמה באלימות על יושביה, בשיטות שאין בהן צדק ואין בהן חמלה ואין בהן מוסר ויש בהן יותר מכל פולחן אלילי של הארץ, העם והמנהיגות המושחתת שלו".

לכן כתב כי "כל קריאה לאחדות העם היא בעיניי קריאה פסולה, בשוגג או בזדון, ואף פעם לא תראו אותי נענה לה. ההבדלים ביני לבין עממי המוטציות אינם שוליים, הבדלים שצריך להתעלם מהם למען מטרה נעלה. להיפך, ההבדלים הללו הם חשובים מאין כמותם, הביטוי שלהם הוא מטרה נעלה שמן הראוי לשרת עכשיו. אין אחדות אמת וגם לא תהיה".

הפוסט המשתלח עורר סערה ברשת. הפרשן הצבאי יואב לימור כתב: "רצף הפוסטים שאסא כשר פרסם בימים האחרונים מחייב את צה"ל לנתק עימו מגע באופן חד, גלוי ומוצהר. הקוד האתי חשוב, אבל צבא העם חשוב יותר".

העיתונאית קרולין גליק כתבה כי "כמות השנאה שהאיש שכתב את הקוד האתי של צה"ל היא בלתי נתפסת, ולחלוטין לא אתית. מה שכן, היא אנטישמית ואלימה מאוד. אסא כשר הוא איש אלים ואנטישמי. מבחיל ממש. יש לאסור עליו כל קשר עם חיילי ומפקדי צה"ל".

הפרשן הפוליטי עמית סגל הזכיר: "יודעים מה מדהים באמת בפוסט של פרופ׳ אסא כשר? שהוא הפר בכך את הקוד האתי שכתב אחד אסא כשר בעשור שעבר: "התנהלות מחוץ לקמפוס: חבר הסגל האקדמי במוסד להשכלה גבוהה העוסק בפעילות פוליטית, מחוץ לקמפוס… יימנע מניבול פה, חירוף וגידוף, זלזול גס, הכללות חסרות שחר או מופרזות בעליל".

בעקבות התלונות של הגולשים על הפוסט, חברת פייסבוק הסירה אותו - ופרופ' אסא כשר התבכיין כי משתיקים אותו ואת דעותיו.

"לפני כמה שעות פרסמתי פוסט בעקבות הבחירות", פתח כשר. "אחד המגיבים כתב לי שיתלונן על הפוסט בפני פייסבוק. מנגנוני ההשתקה התחילו לפעול. כנראה שהתלונה התקבלה והפוסט שלי הוסר. מי שרוצה לראות את הפוסט שלי ואינו יכול מוזמן לפנות אליי במייל ולקבלו. כל טוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר