מופע של אטימות

זעם בחריש: העירייה הוציאה צו הריסה לבית כנסת • תושבים מתוסכלים: "מבטיחים ולריק"

שנים של הבטחות ואפס מעשים: קהילת לב יוסף מחכה לבית כנסת, אך גם את הקרוון שהם הניחו בפתרון זמני רוצים לפנות • נציג ש"ס: סבלנות (ארץ)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
שוטרים באים לתת מו הריסה לבית הכנסת (צילום: באדיבות המצלם)

מזה כשנתיים ימים שקהילת 'לב יוסף' בחריש מתחננת מהעירייה המקומית לקבל מבנה ראוי לשמו עבור בית הכסת לתושבי השכונה. אלא שהעירייה מבטיחה הבטחות שונות ומשונות, ולטענת תושבים בשכונה - בלי מעשים שיובילו לתוצאות.

תושבי השכונה שראו כי העירייה אינה דואגת להם כראוי למבנה עבור בית ה', הורידו קרוון בשכונה וקבעו בו את משכנם. יצוין כי במקום עצמו כבר יש קרוונים שהעירייה שמה עבור קהילות אחרות, וכנראה שאם רק היה מעט רצון טוב, אפשר היה לאשר בצורה מסודרת קרוון גם עבור קהילת לב יוסף.

חברי הקהילה בתפילה (צילום: באדיבות המצלם)

אתמול הגיע החיכוך בין העירייה לבני הקהילה, כאשר שוטרים הגיעו למבנה והדביקו לו צו הריסה, תוך שהם מודיעים כי יבואו בקרוב עם כוחות מתוגברים על מנת לפנות את הקרוון מיושביו.

רב הקהילה הרב בועז סימן טוב מגולל בשיחה כאובה עם 'כיכר השבת' את מסכת ההצקות החוזרות ונשנות שהוא ובני קהילתו חווים מראש העיר. "עד עכשיו נתנו לנו כיתות שנוכל להתפלל בהם בשבת, תוך שהבטיחו לנו שייתנו לנו מקום הולם עבור בית הכנסת. אלא שכבר שנים הם מבטיחים ולריק. הציבור כבר לא יכול היה לשקוט על השמרים והקימו מבנה במקום. לא נותנים לנו לנו להתפלל בו בימות החול ורק מציקים לנו. עליי אישית צעק ראש העיר מול כל הקהילה שנתבייש לנו".

בית הכנסת בקראוון (צילום: באדיבות המצלם)

מה בדיוק הבטיחו לכם?

"שידאגו לפתרון הולם".

ומדוע זה לא קרה?

"זה כל העניין. הם מורחים את הזמן. לא באמת רוצים לטפל. כבר לא הייתה לנו ברירה אלא להקים מבנה".

יש שם בסביבה בתי כנסת?

העירייה דאגה לשני קרוואנים קטנים לקהילות אחרות, שאגב, לא יכולים להכיל את כולם, כאשר אחד מהם בכלל סגור כי מי שהם מינו שינהל את המקום לא נמצא בשטח. לא אכפת להם מהציבור החרדי כאן ולכן הם לא דואגים לנו.

שוטרים באים לתת את הצו (צילום: באדיבות המצלם)

"אתמול בלילה", מספר הרב סימן טוב, "הגיעה משטרה והדביקו לנו צווי הריסה ואמרו לנו שהם רוצים להביא כוחות ולפנות את המקום. עד מתי הרעות?", חותם הרב סימן טוב בכאב.

שלומי פרץ, נציג ש"ס במוצעת העיר חריש, אומר בשיחה לכיכר השבת כי כל הסיפור הוא עניין של סבלנות: "בונים להם עוד חודשיים בית כנסת מוכן על חשבון העירייה. אין להם סבלנות לחכות ולכן הם עושים רעש. אני מכיר אותם, זה קהילה שלוויתי מהתחלה. העירייה עצמה בנתה במצפה העיירה בתי כנסת, מעל גני ילדים. בנוסף לזה, יצאו הקצאות לשיווק. עשינו היסטוריה עם כל מבני בתי הכנסת בעיר. אין עיר עם שפע כזה. יחכו בסבלנות ויקבלו את מה שמגיע להם". חותם פרץ.

ראש העיר יצחק קשת מגיב לדברים בשיחה לכיכר השבת: "עודכנתי בצאת השבת על הצבת מבנה פיראטי באישון ליל המיועד לשמש בית כנסת. אני רוצה להבהיר בצורה הכי ברורה: אנחנו מקדמים במלוא הכוח בניית והקצאת בתי כנסת בכל רחבי העיר ומתן מקום של כבוד לתורה ותפילה: כ-13 אלף מ"ר כבר נמצאים בשלבים שונים של הליכי הקצאה.

צו הריסה לבית הכנסת (צילום: באדיבות המצלם)

"רק בשנה האחרונה אישרנו הקצאה של שני מגרשים לבניית שבע בתי כנסת בשכונת החורש, הקצאה של שני מגרשים להקמת שני בתי כנסת ומקווה בשכונת אבני חן ומגרש נוסף להקמת שני בתי כנסת בשכונת הפרחים. בימים אלה נמצאים בהליכי הקצאה בשלבים שונים מגרשים בכל השכונות, לרבות בשכונת הפרחים, בצוותא ומעו"ף וממש בחודש שעבר הוצאנו מכרז ל-4 בתי כנסת נוספים. מעבר לכך, בנינו 9 מבני בתי כנסת בשכונות החורש ואבני חן ורובם נכנסו להליכי הקצאה. בנוסף, אנו מאפשרים באופן קבוע לעשרות רבות של מניינים להשתמש במבנים של העיריה.

"זו הדרך הנכונה. אבל כנראה שיש מי שחושבים שיוכלו לקחת את החוק לידיים ושכל מבנה שהם יגדירו כבית כנסת לא יחולו עליו חוקי הבנייה, לא יידרשו אישורי בטיחות ועוד. הם טועים. לא נאפשר לקבוע עובדות בשטח שלא בהתאם להליך מוסדר".

(צילום: באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר