מתחת לגיל 15

דו"ח מזעזע: הסיכון של ילד חרדי למות בתאונה - גבוה פי 2 מילדים חילונים

שנת 2022 מסתיימת עם דיווח של 101 ילדים שנהרגו בתאונות שונות מתוכם 26 מהחברה החרדית, שיעור כפול מחלקם באוכלוסייה הכללית (חדשות חרדים)

(צילום: דוברות איחוד הצלה)

נתוני דו"ח התמותה של ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים לשנת 2022 נחשפים לפיו, 101 ילדים נהרגו השנה בתאונות שונות בבית, בדרכים ובפנאי. 26 מתוכם הם מהחברה החרדית. הנתונים המראים כי הסיכון של ילד חרדי מתחת לגיל 15 למות בתאונה גבוה פי 2 מילדים יהודים שאינם חרדים.

מצד שני, בקבוצת גילי 15-17 שבה ילדים חילונים בסיכון יתר לתמותה, דווקא בני נוער בחברה החרדית נפגעים פחות, ככל הנראה כתוצאה משעות הלימוד הארוכות וההימנעות מהתנהגות סיכונית.

לשם השוואה בשנת 2021 נהרגו 117 ילדים ובני נוער בתאונות, כאשר 30 מתוכם מהחברה החרדית. עם זאת, באותה שנה נכללים 11 הרוגי אסון מירון, בו נספו 6 ילדים בגילאי 10-14 ועוד 5 נערים בגילאי 15-17.

עוד עולה מהנתונים כי גורמי התמותה של ילדים ובני נוער מהחברה החרדית בשנת 2022 היו תאונות דרכים (31%), טביעה (16%), חנק (12%). בהסתכלות על כלל ילדי ישראל, גורמי התמותה העיקריים היו תאונות דרכים ( 40%), טביעה (16%) ושריפה (6%).

אורלי סילבינגר מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: " לחברה החרדית מאפיינים ייחודים שמשפיעים על תמונת המצב של ההיפגעות, למשל העובדה שמרבית המשפחות ברוכות ילדים ותשומת הלב של ההורים נחלקת בין כולם. אופי המגורים בשכונות שרובן צפופות משפיע על ריבוי תאונות, כמו גם המצב הכלכלי שהוכח גם הוא כגורם סיכון.

לצד זאת יש בחברה החרדית מאפיינים שמקלים על שינוי התנהגותי ושמירת על בטיחות הילדים כמו אופי החיים הקהילתיים והנכונות לעזרה הדדית, לצד הדגש שניתן ללימוד עבור ילדים שמרחיק אותם מהתנהגות סיכונית.

גורם נוסף שהופך את החברה החרדית לנכונה יותר לשינוי הוא הנכונות להישמע למנהיגי הקהילה ולהמלצות בטיחות.

בממשלה החדשה יש לנציגי החברה החרדית משקל משמעותי שיכול להביא למהפך של ממש גם ביחס לבטיחות הילדים החרדית. חברי הכנסת החרדים מחויבים לבטיחות ילדים, ואנו פוגשים אותם בדיונים בכנסת ופעילות הפרלמנטרית זועקים יחד אתנו את זעקת הילדים. כעת בכוחם להעלות את הנושא על סדר היום של הממשלה, לגייס תקציבים ושותפים ולפעול יחד להצלת חיים, שהרי ידוע כי כל המציל נפש מישראל, כאילו הציל עולם ומלואו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר