דרדור הפח בירושלים

"חבלה חמורה בנסיבות מחמירות": הוגשו כתבי אישום נגד שני צעירים שפצעו את מירל

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה בשעה זו לבית המשפט המחוזי, כתב אישום נגד שני המעורבים בדרדור הפח שגרם לפציעתה הקשה של מירל דז׳ילובסקי | הנאשמים קטין ובגיר - חסידי ברסלב, ששמם אסור בפרסום | הפרקליטות דרשה להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אחד החשודים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרקליטות ירושלים הגישה בשעה זו (שני) כתבי אישום נגד שני החשודים, אחד קטין אחד בגיר ששמם אסור בפרסום, בדרדור הפח שפגע במירל דז׳לובסקי, אם ל-11 ילדים, שנפצעה קשה במהלך הפגנת הקיצונים בירושלים.

כאמור היום, לאחר קרוב לחודש ימים מאז המקרה, המשטרה הצליחה להגיש כתבי אישום כנגד שני החשודים המרכזיים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות יפעת פנחסי-נבו, לפני כחודש, במסגרת הפרות סדר ברחוב יחזקאל בירושלים, החליטו הנאשמים ואחרים נוספים להצית פח אשפה ולחסום באמצעותו את הרחוב.

על פי האישום, בשעות הערב הגיעו הנאשמים ואחרים לפח האשפה, הציתו אותו ודחפו אותו בחוזקה ומזוויות שונות על מנת להזיזו ממקומו ולהניע אותו למרכז הכביש. אז הדרדר פח האשפה הבוער לכיוון הכביש המשופע כלפי מטה והחלק הפינתי שבו פגע בעוצמה במרכז החזה של תושבת שעברה באזור.

עו"ד יפעת פנחסי- נבו מפרקליטות מחוז ירושלים, על כתבי האישום שהוגשו • צפו

בעקבות המכה התמוטטה התושבת על המדרכה, והנאשמים והאחרים ברחו מהמקום. כתוצאה ממעשיהם, פונתה התושבת לבית החולים שערי צדק ואושפזה בטיפול נמרץ ובימים אלו היא עדיין מאושפזת בבית החולים. בנוסף, במסגרת חקירת האירוע נמלט הנאשם הקטין משוטר שביקש אותו לחקירה מספר ימים לאחר האירוע.

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, הצתה, סיכון דרכים והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

עורכי הדין מנחם שטאובר ועופר ארליך, המייצגים את אחד הנאשמים, מסרו: "עם הגשת כתב האישום נגד מרשנו, נקבל את חומר החקירה בתיק ונלמד אותו. אנו ננהל את ההליך בבית המשפט ולא דרך אמצעי התקשורת".

כזכור בשבוע שעבר בית המשפט האריך שוב את מעצרו של הקטין, שנעצר בחשד לדרדור הפח, המשטרה ביקשה מבית משפט להאריך את מעצרו ב-8 ימים נוספים, אך בית משפט האריך את מעצרו ב-4 ימים בלבד.

ל'כיכר השבת' נודע כי במשטרה ממשיכים לחפש אחר מעורבים נוספים בפרשה, אך חושדים שיש סייענים שמסייעים להם להימלט מכוחות המשטרה.

עו"ד מנחם שטאובר, המייצג את אחד החשודים (צילום: אלמוג גבאי)

מבית החולים נמסר השבוע, שמצבה של האם השתפר משמעותית והיא כעת מוגדרת בחסדי שמים במצב קל בלבד.

בדיון נוסף בשבוע שעבר בבית משפט השלום בירושלים, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של הבגיר שנעצר בחשד למעורבות בדרדור הפח.

במהלך הדיון אמר נציג המשטרה שהחשד נגד הבגיר התחזק, וגם את מעצרו בית משפט האריך בארבעה ימים.

כזכור עוד, לפני יותר משבוע שחרר בית המשפט למעצר בית את החשוד שנעצר בחשד שהסתיר את אחד החשודים בדרדור הפח, וסייע לו להימלט מהמרדף המשטרתי, וזאת בהסכמת שני הצדדים, המשטרה ועורך דינו של החשוד.

המשטרה ביקשה בבית משפט השלום בירושלים לשחרר את החשוד בתנאים מגבילים, ביניהם התייצבות לחקירה, הרחקה מירושלים, איסור יצירת קשר עם כלל המעורבים בתיק ומעצר בית מחוץ לירושלים למשך - 20 יום.

המשטרה ציינה בדיון שהפצועה מדרדור הפח עדיין מאושפזת במצב קשה בבית החולים שערי צדק, נציג המשטרה הוסיף בדיון: "אנחנו חוששים שאם הוא ישוחרר ללא תנאים, הוא ישבש את החקירה". מנגד, עורך דינו של החשוד, שלמה חדד, ביקש מבית המשפט לשחרר את החשוד לביתו בירושלים ולא מחוץ לירושלים.

השופט הכריע כי המשיב ישוחרר למעצר בית מלא לשמונה ימים, בפיקוח של שני ילדיו, ערבות עצמית של 7500 שקלים כל אחד, והפקדה כספית כערבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר