מנסה לאתגר

יחזרו לחוק טל? ליברמן כבר הגיש מחדש את חוק הגיוס

חבר הכנסת ליברמן שמנסה להתרגל לספסלי האופוזיציה לא מבזבז זמן, וכבר הגיש מחדש את הצעת חוק הגיוס, כפי שעברה בכנסת הקודמת בקריאה ראשונה (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אביגדור ליברמן (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

המשא ומתן בין המפלגות החרדיות למפלגת השלטון נתקע זמן רב בגלל הויכוחים על חוק הגיוס, אך היום (שלישי) מתברר כי יש מי שמנסה לאתגר את הקואליציה והוא מניח מחדש את הצעת חוק הגיוס שלו, כך נחשף בווינט.

על פי הפרסום חבר הכנסת ושר הביטחון לשעבר הגיש שוב את הצעת חוק הגיוס, אותה יזמו - הוא ושר הביטחון גנץ והיא עברה בכנסת הקודמת בקריאה ראשונה, אך לא הצליחה להגיע לקריאה שניה ושלישית - בשל אי-תמיכה של מספר חברי קואליציה של אז.

על פי ההצעה של ליברמן, יעדי הגיוס יעודכנו ויוצב יעד עלייה שנתי שבמידה ולא יעמדו בו זה יגרור ענישה כלכלית למוסדות השונים.

בנוסף, החוק ידחה את שירות בני הישיבות לגיל 21 ומעל לגיל זה תהיה חובה על כולם להתגייס, להוציא מאות "עילויים", וכן גיל הפטור לצורך השתלבות בתעסוקה ירד מ-24 לגיל 21.

כזכור וכפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', 'אגודת ישראל' התעקשה לאורך כל המשא ומתן הקואליציוני, שנתניהו התחייב להחזיר את חוק טל, ויחוקק חוק גיוס חדש ללא יעדים וללא מכסות.

נתניהו הסכים חלקית לבקשה והבטיח שייערכו על כך דיונים מקיפים והסכים לכך, שהתמיכה בתקציב החדש תהיה כפופה להעברת חוק גיוס מקובל על כולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר