למען "שוויון"

יוזמת התרסה חדשה: הקמת "ישיבת הסדר" חילונית

מנהל גימנסיה הרצליה בתל אביב יוצא ביוזמה חדשה להקת "ישיבת הסדר" חילונית עם שירות צבאי חלקי, שלדבריו באה "להשוות את זכויות היתר" של הציבור הדתי (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הגימנסיה הרצליה (צילום: גוגל סטריט)

ד"ר זאב דגני, מנהל גימנסיה הרצליה, שלח מכתב להורי תלמידי שכבת י"א במוסד החינוכי – והזמין אותם להשתתף בערב חשיפה ל"ישיבת הסדר חילונית" שבכוונתו להקים בגימנסיה בעוד שנתיים. במכתב, שכותרתו "זה הזמן להשוות את זכויות היתר", כשהוא מגדיש כי אותו "מסלול הסדר" מיועד "עבור תלמידנו, הנוער הליברלי/חילוני (חופשי)".

במכתבו ציין ד"ר דגני, כי אותה "ישיבת הסדר" אותה הוא שואף להקים תהיה מסגרת בת 5 שנים, "שמתוכן משרת החיילת המתגייסת בשירות פעיל בצה"ל כשנה וחמישה חודשים, ובשאר הזמן לומד ב"ישיבה".

סיבת הקמת המסלול על פי דגני היא לא רצון להעניק לתלמידיו ערך לימודי גבוה יותר אלא רק טענות על שוויון בין החינוך הדתי לחילוני: "מסלול דומה קיים גם בזרם החינוך הממלכתי דתי מאז שנות השישים, ואנחנו מבקשים ליצור שוויון בין הזרמים".

המכתב

דגני פירט במכתב גם אילו תכנים יילמדו ב"ישיבה", וביניהם: תרבות, פילוסופיה, מדע ו"עוד תחומי דעת שיעשירו את הלומדים ויתרמו לחברה". במכתב הודגש, כי "בד בבד נייצר שיתופי פעולה עם מוסדות להשכלה גבוהה על מנת ששנות הלימוד בישיבה ייחשבו לתואר אקדמי".

במכתב צוין כי ליוזמה יצטרף גם אמיר השכל, ממובילי המחאה כנגד בנימין נתניהו בעת כהונתו הקודמת כראש ממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר