אירוע חריג בביהמ"ש

השופט הציע לעצורים הדתיים אוכל מלשכתו

קטינים שנעצרו בימ"ר ש"י הובלו אזוקים בשטחים ציבוריים ובאולם ביהמ"ש ונמנע מהם מזון; שופט בימ"ש השלום לנוער הורה להסיר מהם האיזוק והעניק להם מזון מלשכתו (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

אירוע חריג בביהמ"ש: שופט בימ"ש השלום לנוער בירושלים דוד שאול גבאי ריכטר הוציא אתמול (שלישי) מזון מלשכתו והעניק אותו לשלושה קטינים אשר נעצרו בידי ימ"ר ש"י ולא סופק להם מזון כנדרש. האירוע החריג מגיע לאחר שבתחילת דיון בעניינם של הקטינים, התברר כי המשטרה לא סיפקה לעצורים מזון כנדרש ואף הובילה אותם כבולים בניגוד לחוק.

הטענות הועלו עם תחילת הדיון בידי עורכי דינם של הקטינים עו"ד נתי רום ועו"ד דניאל שימשילשווילי אשר מצייגים מטעם ארגון חוננו. עורכי הדין אשר שמעו מהנערים כי המשטרה לא סיפקה להם מזון במשך שעות ארוכות הביאו את הדברים בפני השופט, בנוסף, טענו עורכי הדין כי הקטינים כבולים באולם בימ"ש ואף הובלו כבולים בשטחים ציבוריים בניגוד לחוק. השופט גבאי ריכטר, אשר שמע את הדברים הורה על הסרת האיזוק מהנערים וכאמור, הוציא מזון מלשכתו והעניק לנערים.

בדיון דחה השופט את בקשת ימ"ש ש"י להאריך את מעצרם ב-4 ימים, והורה על שחרורם של שני קטינים כבר אתמול, וקטין נוסף ישוחרר היום בתנאים מגבילים. השלושה חשודים כי השתתפו בעימות עם ערבים לפני מספר שבועות.

עו"ד דניאל שימשילשווילי ועו"ד נתי רום מסרו: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט להורות על שחרור מרשנו בניגוד לבקשת הימ"ר להאריך מעצרם בארבעה ימים, אך באותה נשימה מצרים על כך כי שוב בחרו הרשויות להפר ברגל גסה זכויות בסיסיות אשר נקבעו מפורשות על ידי המחוקק, הובלת קטין אזוק בשטח ציבורי ואי מתן מזון משל מדובר בחפץ משולל כל נפש וגוף.

"לצערנו, אין מדובר במקרה חד פעמי או חריג, על שב"ס והמשטרה להבין כי אינן מעל החוק והציבור לא אמור לשלם בתביעות פיצויים כתוצאה מרשלנות הרשויות ואי מילוי החוק באופן כה בוטה ומתריס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר