הרס היישובים

שתי משפחות פונו מגבעת 'נחלת צבי' | צפו בתיעוד

עשרות שוטרים, חיילים ופקחי מנהל אזרחי פשטו בשעת בוקר מוקדמת על גבעת נחלת צבי בבנימין, פינו את שתי משפחות הגבעה והחריבו את בתיהן, אדם אחד נעצר | תיעוד (בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: אנשי נחלת צבי)

הרס גם תחת הממשלה החדשה: עשרות שוטרי יס"מ ומג"ב, חיילים ופקחי מנהל אזרחי מלווים בכלי הרס, פשטו סמוך לשעה 5 לפנות בוקר (רביעי) על גבעת נחלת צבי בבנימין, הסמוכה לישוב מכמש וכיתרו את בתי הגבעה.

כמה דקות לאחר מכן הודיעו השוטרים לשתי המשפחות שמתגוררות במקום ולגרעין הבחורים, כי עליהם לעזוב את בתיהם בתוך דקות ספורות, ולא - יפונו בכוח.

מיד לאחר מכן פקד קצין המנהל על נהג הטרקטור לעלות על בתי הגבעה, וזה החריבם עד היסוד. במהלך ההרס אחד התושבים נעצר ואחרים טוענים כי הוכו בידי הכוחות.

2 המשפחות בגבעה מעוכבות כעת בשטח על ידי השוטרים שהודיעו כי יזמינו לילדיהם רווחה משום שהם מתגוררים בגבעה. בת ציון, אחת האמהות תקפה: "הרצחת וגם ירשת?! אם למשטרה באמת היה אכפת מילדינו הם לא היו זורקים אותם החוצה לקור בשעה 5 לפנות בוקר והורסים את ביתם עד היסוד. במקום לגבות את החלוצים ששומרים על אדמות הלאום, בוחרת מערכת הביטחון להתנכל לנו בכל דרך אפשרית ולעשות יד אחת עם הרשות הפלסטינית".

5 דקות לאחר תחילת הפינוי הורו השוטרים לתושבים להפסיק לתעד, וכל תושב שתיעד - מכשיר הפלאפון שלו נלקח בידי השוטרים עד לסיום ההרס או הוכרח לכבות אותו ולהכניס לכיס.

בתיעוד מן האירוע נשמעים השוטרים פוקדים על אחת המשפחות "יאללה, תכבה את הפלאפון ותכניס לכיס". התושב ההמום תהה בפני השוטר בשם איזה חוק הוא מונע ממנו לתעד, והשוטר השיב: "יש חוק כזה, הרווחה בדרך לטפל בילדים שלכם".

בגבעה הגיבו להרס הבוקר: "נראה כי במנהל האזרחי טרם הפנימו שיש בעל הבית חדש עם מדיניות ימנית, ומבצעים מחטפים של הרס בזה אחר זה. הגיע הזמן ששרי הממשלה יבהירו לקציני המנהל האזרחי כי לא יקבלו שום הרס או פגיעה אחרת בהתיישבות, ומי שיפעל בניגוד למדיניות ולפקודות ישלם על כך בתפקידו. בחרנו ימין - הגיע הזמן להחלת מדיניות הימין גם בשטח", אמרו בגבעה.

הרהיטים והרכוש האישי של המשפחות מושלכים בחוץ לאחר ההרס

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר