המאבק מול איראן

גורם מודיעיני חושף: זו מטרת התקיפות הישראליות בסוריה

המאבק בין ישראל לאיראן בסוריה נמשך כבר כמה שנים, כעת נחשף באתר "ניוזוויק" האמריקאי את הסיבה המשמעותית מאחורי התקיפות של חיל האוויר בסוריה (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: רשתות ערביות)

המאבק בין ישראל לאיראן בסוריה נמשך כבר כמה שנים, כעת נחשף באתר "ניוזוויק" האמריקאי כי מאחורי התקיפות עומדת השאיפה האיראנית להקים רשת הגנה אווירית מקיפה בסוריה, כשישראל בתגובה תוקפת שוב ושוב את המערך וגורמת לו נזקים כבדים ואבדות בנפש.

על פי הדיווח באתר, האיראנים השקיעו בשנתיים האחרונות עשרות מיליוני דולרים במהלך בשיתוף עם צבא סוריה לו הם גם שידרגו את מערך המכ"ם שלו.

על פי גורם מודיעני ביטחוני שצוטט בכתבה, האיראנים שולחים לסורים טילים חדישים מסוג סייד 4B, אותם חשפו האיראנים רק לפני כחודשיים.

על פי אותו גורם, ישראל תקפה לפחות שבע פעמים את הרשת האיראנית בשנתיים האחרונות בין היתר בפלמירה וטרטוס, לטקיה, דמשק וחומס. באותן תקיפות נהרגו לדעתו לפחות עשרה איראנים, ביניהם, דאווד ג'עפרי ששימש כמפקד הכוחות של איראן בסוריה.

לדבריו, בתקיפות אלו נהרגו גם חיילים סורים שנמצאים בבסיסים בהם ניסו האיראנים להעמיד את מערכות ההגנה האווירית.

כזכור, אתמול (שלישי), אמר נתניהו בביקור בפיקוד הצפון: "אני פה בסיור בפיקוד צפון עם שר הביטחון והמפקדים. האויב העיקרי שאנחנו ניצבים מולו זה משטר הטרור באיראן וגרורותיו בסוריה ובלבנון. אנחנו נחושים להיאבק בניסיונות של איראן לפתח ארסנל גרעיני. אנחנו נחושים להיאבק בכל ניסיון של איראן להתבסס מולנו בגבולנו הצבאי הצפוני בסוריה. אנחנו נחושים להיאבק בכל הניסיונות של חיזבאללה לגלות תוקפנות נגדנו מלבנון. ומי שצריך לקבל תזכורת לקווים האדומים שלנו בעניין הזה יקבל אותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר