הושגו הבנות

השדרוג ייפסק, הסטטוס קוו-יימשך; זה המתווה החדש שסוכם בין רגב ומקלב לרכבת

לאחר לחץ החרדים על עבודות הרכבת בשבת, הורה ראש הממשלה נתניהו לשרת התחבורה לגבש מתווה מוסכם. בתום שתי פגישות בין השרה לנציגי רכבת ישראל בהן השתתף גם אורי מקלב, סגן השר מ'יהדות התורה' - הושג המתווה המוסכם | כל הפרטים (פוליטי, תחבורה)

איצלה כץ | כיכר השבת |
חשמול הרכבת יימשך בשבתות (צילום: יוסי אלוני/פלאש 90)

המשבר הקואליציוני נפתר: שרת התחבורה מירי רגב (הליכוד) קיימה מוקדם יותר בצהריים (רביעי) פגישה עם בכירים ברכבת ישראל - בנוכחות סגן השר, אורי מקלב מיהדות התורה.

במהלך הפגישה דנו השרה וסגן השר עם נציגי רכבת ישראל, בפתרונות אפשריים לצמצום חילולי השבת במהלך עבודות השדרוג והחשמול של רכבת ישראל.

מצא פיתרון. סגן שר התחבורה אורי מקלב (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)

כזכור, וכפי שדווח כאן ב'כיכר השבת', במפלגות החרדיות זעמו על התיעודים מעבודות הרכבת בשבת שעברה. לטענתם, זו חריגה מההסכמים הקואליציוניים בהם התחייבו במפלגת השלטון כלפי יהדות התורה (-והשבת) לשמור על הסטטוס קוו. במשרד התחבורה וברכבת ישראל טענו מנגד כי מדובר בעבודות שעיכובן כרוך ב'פיקוח נפש' הדוחה את השבת, טענה שלא סיפקה את ראשי המפלגות החרדיות.

בעקבות ה'מיני משבר' שנוצר, התערב ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוגיה וביקש משרת התחבורה למצוא פיתרון שיספק את הנציגים החרדים בכנסת. שרת התחבורה נענתה לבקשתו וכינסה השבוע שתי פגישות עם נציגי רכבת ישראל. בפגישות נוכח גם סגן השרה - חבר הכנסת אורי מקלב מיהדות התורה. מקלב התריע בפני נציגי רכבת ישראל כי באם לא יימצא פיתרון, הוא ימנה יועצים חיצוניים על מנת שאלו יימצאו את הפיתרון להמנע מחילולי השבת.

נתניהו נאלץ להתערב. רגב ונתניהו (צילום: תומר נויברג/פלאש 90)

בסיכום הפגישה הודיעה רגב כי ה'סטטוס קוו' שהיה בענייני השבת בממשלות נתניהו הקודמות יישמר. סגן שר התחבורה אורי מקלב עמד בפגישה על 'זילות טענת פיקוח נפש' שלטענתו נוצרת בטענות עובדי רכבת ישראל. "השבת היא לא יום עבודה לאומי, אי אפשר להוזיל את טיעון הפיקוח נפש ולהגיד שכל שדרוג זה פיקוח נפש" אמר מקלב.

נציגי רכבת ישראל הסכימו למתווה שהושג במהלך הפגישה לפיו חלק מעבודות השדרוג יתבצעו בלילות אמצע השבוע ואילו פרויקט החשמול ימשיך להתבצע במידת הצורך גם בשבתות. שרת התחבורה לשעבר, מרב מיכאלי (העבודה) תקפה כצפוי את המתווה: "בתקופתי כשרה האצנו את העבודות בשבת כדי להחזיר יותר שירות יותר מהר. מירי וביבי נכנעים לחרדים הסחטנים ופוגעים ברכבת ובשירות. את החרפה הזאת אנחנו נחליף".

ואי אפשר בלי קצת פוליטיקה: בפגישה שהתקיימה היום (רביעי) לא נוכח נציג מסיעת אגודת ישראל שבמפלגת יהדות התורה. לפי הדיווח של יקי אדמקר, יועצו של שר השיכון והבינוי, יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף - מוטי בבצ'יק זומן תחילה לפגישה אולם השרה ביטלה את ההזמנה בטענה כי הפגישה הפעם 'מקצועית' בלבד ולא פוליטית. באגודת ישראל זעמו על ביטול ההזמנה.

בבצ'יק לצד ראשי יהדות התורה גולדקנופף, גפני ומקלב (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר