יש שופטים בירושלים?

כשאשתו של אהרן ברק התעקשה על אוכל טרף // הרב דב פוברסקי

האומץ של השר יריב לוין הוא לא מובן – סוג של 'מתאבד שיעי' – הסיכוי שלו להצליח לערוך שינוי נמוך מאד, הסיכון שהוא לוקח על עצמו גדול מנשוא // הרב דב פוברסקי בטור מרתק על רפורמת לוין (דעות)

הרב דב פוברסקי | כיכר השבת |
בני הזוג ברק | ארכיון (צילום: פלאש 90)

"יש שופטים בירושלים" - זה המשפט המיתולוגי אותו טווה ראש הממשלה הראשון מהליכוד מר מנחם בגין ז"ל, יצא לו משפט שכזה רק מתוך אמון והערכה לשופטי ישראל באשר הם – אך מאז אותו משפט הפך לקלישאה מרוקנת כמעט מכל שופט ותוכן.

לפני כ–20 שנים, בעת היינו בטיסה חזרה לארץ, ישבה לידנו גב' שבהמשך הזדהתה בשם אלישבע.

טיסה טרנס אטלנטית (לא אל – על) הדיילת מציעה ארוחה בשרית לטסים, ושואלת בעדינות האם נרצה אוכל כשר או רגיל (טרף) הגב' שלידנו בקשה מזון רגיל וטרף - בדגש שלא מהכשר.

בהמשך התברר כי מדובר באלישבע ברק, שופטת בבית המשפט המחוזי – אשתו של נשיא בית המשפט העליון דאז - אהרון ברק, שזה האחרון גם המתין לה על כבש המטוס בירידתה מהמטוס בנתב"ג.

הזוג ברק היו שופטים מירושלים – גרו ועבדו בירושלים, ספק האם עליהם דיבר מנחם בגין כשאמר יש שופטים בירושלים.

איננו נוהגים ולא מסתכלים בצלחות של אחרים, אך בכל זאת יושבת גב' יהודיה ישראלית, ליד זוג חרדים, היא ליד החלון, ואשתי לידה ואני בכיסא ליד המעבר – מה יש לומר, צרם לנו בלשון המעטה.

זהו הזוג שעם ישראל נשא את עיניו אליהם, ומהם ציפה להבנה ורגישות לזולת, לממלכתיות וראיה רחבה – כשופטים בישראל, בירושלים העיר שבה יש שופטים...אלעק..

השבוע בראיונות שהעניק אהרון ברק לרשתות הטלוויזיה המזוהות עם דעותיו, זאת למעט ריאיון עם ערוץ 14, שלהם הוא סירב בתוקף להתראיין, אמר בין היתר כי החלטת שר המשפטים יריב לוין, להביא לרפורמות משמעותיות בבתי המשפט, ולמנוע את התערבותו בנושאים לא לו, וכן בבחירת שופטים בשיטת ברק שחבר מביא חבר – הרפורמה המוצעת הוגדרה על ידי כבוד השופט בדימוס אהרון ברק- 'פלילית' לא פחות.

להזכיר לא מדובר באזרח מן השורה, שהמילה פלילית יכולה להתפרש כדבר מנוגד לערכים או אולי לתרבות שעליו גדל וחונך, כך שאין כוונה למשמעות 'פלילי' במלוא מובן המילה,

אך כששופט בכיר כמו אהרון ברק אומר פלילי – המשמעות המתבקשת היא שיש מקום להגיש כתב אישום כנגד שר המשפטים, ובטח לחקור אותו באזהרה, אולי לעצור אותו. ורק בשל העובדה שהשר חושב אחרת מאדון ברק.

כבר היו דברים מעולם: למי שלא זוכר היה משפטן מכובד ומוכשר, ישר והגון, אהוב על כל המגזרים, פרופסור יעקב נאמן ז"ל.

פרופסור נאמן התמנה לשר המשפטים, וביקש לערוך רפורמות.

המערכת לא אהבה את 'גחמותיו' של פרופסור נאמן – ומיד תפרו לו תיק, הוא הודח מתפקידו כשר משפטים, הוגש נגדו כתב אישום חמור, שבהמשך הוא יצא ממנו צח כשלג, נקי מכל רבב – אך שבור ומפורק ומרוסק נפשית ופיזית, זמן לא רב לאחר מכן הוא נפטר כשעד ליומו האחרון הוא נשא על לבו את משא ההשפלה והדריסה של המערכת שבה הוא היה פרופסור ושר משפטים, נאמן לא השתחרר מהטראומה אותה עבר ואותו למדו משפטנים מהפרקליטות בירושלים.

גם פרופסור דניאל פרידמן שקדם לפרופ' נאמן, ביקש לערוך ולגעת בגבינה של אהרון ברק – גם הוא זכה לקיתונות מחבריו של אהרון ברק מהתקשורת, והוכשל בתפקידו ולא ניתן לו לערוך את שינויים אותם ביקש להכיל על המערכת המשפטית.

האומץ של השר יריב לוין הוא לא מובן – סוג של 'מתאבד שיעי' – הסיכוי שלו להצליח לערוך שינוי נמוך מאד, הסיכון שהוא לוקח על עצמו גדול מנשוא.

אך לווין נראה כבולדוזר – נחוש בדעתו, לא עושה חשבון לאיש, נאחל לו הצלחה ונתפלל שישרוד ויצליח.

עכשיו המערכה עברה הילוך, הם יקראו למלחמת אחים, יספידו על 'סוף המדינה והדמוקרטיה'. כי מי שלא הבין הרי כל כולה של הדמוקרטיה והמדינה מקופלת במוחו הקודח של אהרון ברק והקליקה.

כי רק הוא וחבריו ידעו לשמר את שלטון מפא"י גם אחרי 77 אחרי עלייתו של מנחם בגין – ליכוד, אחרי 29 שנות שלטון מפא"י – מלא מלא, כי בכל פעם שהימין ניסה לפעול על פי האג'נדה שלו – הוא ניתקל בחומת 'ברק'.

בתקווה שלא עוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר