"מציאות נוראה"

קו העוני עלה - יותר ממיליון ישראליים מוגדרים עניים: זו העיר הענייה ביותר בישראל

הביטוח לאומי מפרסם היום את דו"ח העוני השנתי. מודיעין עילית וירושלים מובילות את רשימת הערים העניות | על פי הדו"ח, קרוב לשני מיליון ישראליים חיים מתחת לקו העוני, כאשר מחציתם ילדים; "זוהי מציאות נוראה ובלתי מתקבלת" | כל הפרטים (כלכלה, בארץ)

איצלה כץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Shutterstock.com)

מחצית מתושבי העיר החרדית מודיעין עילית נמצאים מתחת לקו העוני. כך עולה מנתוני דו"ח העוני אותו מפרסם הביטוח הלאומי מידי שנה, ופורסם הבוקר (חמישי).

51.5% מהתושבים נחשבו באופן רישמי ל'עניים', זאת לעומת 50.8% בשנה הנוכחית. נתונים אלו מקנים לעיר את התואר המפוקפק "העיר הענייה בישראל".

מיד לאחריה ופער ניכר - ירושלים, שם "רק" 38% מתושביה נמצאים מתחת לקו העוני. את חמישיית הערים העניות משלימות בית שמש, בני ברק ואשדוד.

הדו"ח לא מפרסם רק את הנתונים היבשים הנמדדים לפי הכנסות המשפחה ובהתאם לגודלה, אלא מפרסם גם את תחושות העוני. אז מסתבר, כי לא כל אלו הממוקמים מתחת לקו העוני אכן מרגישים עניים.

לפי הדו"ח, 37% מערביי ישראל מרגישים עניים, זאת לעומת 6.3% בלבד מהיהודים הישראליים. במגזר החרדי, מסתבר, רק 8.4% מהציבור מגדיר את עצמו כ'עני', זאת בניגוד מוחלט לנתוני ההכנסות של המשפחות החרדיות בהתאם לגודלן של המשפחות.

שר הרווחה, יואב בן צור מש"ס הגיב לדו"ח העוני של הביטוח לאומי שחשף כי הזינוק הגדול השנה בקרב אנשים שנכנסו אל מתחת לקו העוני, הינו בעיקר אצל פנסיונרים: "אנו מסרבים לקבל מציאות שבה אזרחים ותיקים, ילדים ומשפחות שחיות בעוני. זהו דבר נורא שחברה מתוקנת וערכית לא יכולה לקבל אותו".

"יש דרכים רבות להבטיח יציאה מעוני אל חיים בכבוד ובראש מורם. אפשרויות תעסוקה מגוונות ומותאמות לאוכלוסיות שצריכות סיוע הן דבר הכרחי שיקודם בקדנציה הקרובה לטובת היציאה ממעגל העוני ואנו פועלים בימים אלו על תכנית חדשה לטובת כלל אזרחי ישראל" הוסיף השר.

"לא נשלים עם המציאות של קו העוני". שר הרווחה יואב בן צור (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר