בעיר המסורתית | צפו

ראש עיריית מעלה אדומים: "כאן זה לא ירושלים" | "מי שרוצה לפתוח בשבת? תפאדל"

ראש העיר הליכודניק של מעלה אדומים, בני כשריאל, עלה לשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו וענה על שאלות עם תושבים, כאשר נשאל על פתיחת עסקים בשבת, הוא התגאה בכך שיש עסקים שפתחו לאחרונה בשבת ואף עודד אחרים לעשות זאת - זאת בניגוד לחוק העזר העירוני | העירייה בתגובה: "לא ניתן למי שרוצים לפגוע במרקם היחסים ולהבעיר את השטח" | צפו (חדשות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
בני כשיאל לצד יו"ר הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: הדס פרוש/פלאש 90)

מושפע מהתקשורת? ראש עיריית מעלה אדומים מטעם הליכוד ונציג סיעת הליכוד במרכז השלטון המקומי בני כשריאל, התחייב בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו - שהוא יאפשר פתיחת עסקים בעירו בשבת - ואף התגאה על מרכז ספורט שהחל לפתוח בשבת לאחרונה במעלה אדומים.

את הדברים אמר כשריאל, בתכנית 'אדומדיה' - תכנית רדיו בתחנה המקומית של מעלה אדומים שאף שודרה בדף הפייסבוק האישי של ראש העיר.

בתכנית, נשאל ראש העיר שאלות על ידי התושבים בשידור חי והוא עונה להם על מגוון נושאים שעל סדר יומה של העירייה.

אחת מתושבות העיר בשם דניאלה, שאלה את ראש העיר, "מדוע אין עסקים פתוחים בשבת והאם אינו חושש כי סגירת העיר בשבתות תפגע בתיירות".

ראש העיר בעד פתיחת עסקים בשבת | צפו (וידיאו: מתוך עמוד הפייסבוק של ראש העיר)

כשריאל השיב לה, כי העסקים הסגורים בשבת במעלה אדומים עושים זאת מבחירה, אך הוא מצידו מאשר למי שרוצה לפתוח בשבת את העסק שלו. "מי שרוצה לפתוח את העסק שלו בשבת - תפאדל", ענה ראש העיר.

בניגוד לחוק העזר העירוני של מעלה אדומים. בניין העירייה במעלה אדומים (צילום: גארט מילס/פלאש 90)

כשריאל הדגיש כי כשם שאין בדעתו לכפות על בעלי עסקים לפתוח בשבת, כך אינו מתכנן לאכוף את סגירתם על מי שיבחר לעשות זאת.

"בירושלים אסור לפתוח בשבת, כאן זה לא ירושלים. כשריאל הוסיף, כי הסיבה שלדעתו מרבית העסקים במעלה אדומים סגורים בשבת היא בשל הכשרות: "רוב התושבים כאן אוכלים כשר. גם החילונים, כי רובם מסורתיים שמעדיפים אוכל כשר".

יצוין, כי במעלה אדומים, רוב מוחלט של התושבים הצביעו למפלגות הימין ורבים מהם למפלגות הדתיות. כ-36% מתושבי מעלה אדומים הצביעו למפלגות הדתיות בבחירות שהתקיימו אך לא מזמן, ועוד 42% נתנו את קולם למפלגת הליכוד עליה נמנה גם ראש העיר בני כשריאל.

ראש העיר יפעל בניגוד לחוק? החוק מתיר לראשי הרשויות להתיר פתיחת עסקים מסויימים בשבת. 'חוק המרכולים' שאושר בכנסת בשנת 2018 קובע כי בתי עסק המשמשים ל'עינוג' בלשון החוק או 'פנאי ובילוי' כגון מסעדות ובתי קפה ועוד יכולים לפתוח בשבת בכפוף לחוק העזר העירוני, אלא שחוק העזר העירוני במעלה אדומים קובע במפורש כי "בימי מנוחה, למעט יום הכיפורים וליל תשעה באב, לא יפתח אדם ולא יורשה בעל לפתוח בית עינוג, אלא לצורך פעולות תרבות וחינוך".

גם הם סגרו בשבת. סופרמרקט של קבוצת AM.PM (צילום: אדם שולדמן/Flash90)

מטעם העירייה נמסרה תגובה שאינה עונה על השאלה מדוע ראש העיר פועל בניגוד לחוק, זו לשון התגובה: "שמירת הסטטוס קוו סביב נושא השבת הוא אחד הדברים החשובים לנו במעלה אדומים - כך היה בשלושת העשורים שבהם בני כשריאל מכהן כראש העיר וכך ימשיך להיות".

"מעלה אדומים היא דוגמא ומופת למרקם יחסי שכנות טובים, מכבדים וחמים בין כלל האוכלוסיות המתגוררות בעיר, וגם כך היה וימשיך להיות. לא ניתן למי שרוצים לפגוע במרקם היחסים ולהבעיר את השטח סביב נושאים כאלה ואחרים לעשות זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר