טרגדיה בשרון

נדיר בישראל: אדם התחשמל למוות מפגיעת ברק

חקלאי נמצא בשטח חקלאי במועצה האזורית עמק חפר כשהוא מחוסר הכרה וסובל מכוויות בכל חלקי גופו לאחר שנפגע מברק. כוחות ההצלה נאלצו לקבוע את מותו (בארץ)

זירת האירוע (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח הלל יפה גבר בן 47 תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, לאחר שככל הנראה נפגע מברק בקיבוץ במועצה האזורית עמק חפר, אך לאחר מכן נאלצו לקבוע את מותו.

גל חזי חובש איחוד הצלה מסר: "הייתי בסמוך לזירה ואירעה סופת ברקים. מספר דקות לאחר מכן נמסר לנו כי גבר בן 47 איבד את ההכרה כתוצאה מפגיעת ברק בשדות. הגעתי לזירה וביצעתי בו פעולות החייאה בסיוע צוות ניידת טיפול נמרץ. לאחר מכן הוא פונה תוך כדי החייאה כשהוא סובל מכוויות ובמצב אנוש למרכז הרפואי הלל יפה שם נאלצו לקבוע את מותו".

הפראמדיקים של מד"א עידן שינה ועומר פקר סיפרו: "הביאו אלינו את הגבר לחבירה באמצעות טרקטורון, סיפרו לנו שמצאו אותו בשטח חקלאי כשהוא מחוסר הכרה. ביצענו בו בדיקות רפואיות וראינו שהוא סובל מכוויות בגופו וללא דופק ונשימה. מיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו קריטי".

פגיעת ברקים בישראל היא אירוע נדיר למדי, במשך השנים אירעו מקרים בודדים בלבד של נפגעי ברק. רובם ככולם לא שרדו את עוצמת המכה החשמלית העצומה של הברק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר