בדרך למהפך?

דיווח: נשיא רוסיה מתכוון לגייס עוד חצי מיליון לוחמים לצבא

על פי דיווחים מערביים, הנשיא הרוסי מתכנן גל גדול של גיוס לוחמים - דבר שעשוי להביא לפריצת דרך מבחינתו במלחמה באוקראינה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מתכנן סבב גיוס גדול נוסף שעשוי למנות עוד חצי מיליון חיילים חדשים - זאת חודשים אחרי סבב הגיוס הגדול ומעורר המחלוקת הפנימית.

על פי הדיווח של הסאנדיי טיימס עולה כי בקייב עושים מאמצים כבישים להתגבר על הגיוס הצפוי על ידי לחץ מול המערב שיגביר את אספקת הנשק לאוקראינה.

מוקדם יותר בבריטניה אישרו את הדיווחים לפיהם יספקו לאוקראינה את ה"טנק שמעולם לא הפסיד בקרב" - הלא הוא צ'לנג'ר 2.

אמש (שבת) במתקפה רוסית קטלנית על הגדולה דנייפרו שבמזרח אוקראינה. חמישה לפחות נהרגו ועוד כשישים בני אדם נפצעו בדרגות שונות, בהם שישה ילדים. זו כונתה כ"מכה הגדולה ביותר" על אוקראינה מאז פרוץ המלחמה.

תיעודים שפרסמו רשויות החירום באוקראינה הערב חושפים את ממדי ההרס והחורבן. בתיעוד נראה מבנה מגורים אוקראיני טיפוסי ענק חצוי לשניים, כאשר עשרות דירות הרוסות לחלוטין.

נשיא אוקראינה זלנסקי פרסם את התיעוד וקרא: "העולם חייב לעצור את הרוע, פינוי הפסולת בדנייפרו נמשך. כל השירותים עובדים. אנחנו נלחמים למען כל אדם, כל חיים. נמצא את מי שמעורב בטרור, כולם יישאו באחריות".

בתוך כך, בניו יורק טיימס דווח כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מתכוון בקרוב לפתוח בסבב גיוס חיילים חדש למלחמה באוקראינה.

הקרבות במדינת הענק נמשכים. בזמן שברוסיה טענו כי כבשו את העיר סולדאר, בקייב אומרים כי עדיין מתנהלים קרבות על העיר.

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק הכריז הערב כי ממשלתו תספק טנקי צ׳לנג׳ר 2 לאוקראינה.‏ הטנקים הללו מכונים כ״טנקים שמעולם לא הפסידו בקרב״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר