סקר חדש

רוב הציבור בישראל: מסכימים עם פסיקת בג"צ על דרעי

סקר של 'מאגר מוחות' שנערך עבור 'ישראל היום' מוצא כי 65% מהציבור הישראלי מסכים עם פסיקת בג"צ, בציבור החרדי 22% בלבד תומכים בהחלטה (פוליטי מדיני)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

רוב הציבור בישראל, לרבות מצביעי הליכוד והציונות הדתית, מסכימים עם פסיקת בג"צ לפיה אריה דרעי לא יכול לכהן כשר - כך עולה מסקר שנערך על ידי מכון מאגר מוחות בראשות פרופ' יצחק כץ, עבור "ישראל היום".

לשאלה מה עמדתך בעניין פסיקת בג"צ לפיה אריה דרעי לא יוכל לכהן כשר - 65 אחוזים ענו כי הם מסכימים עם קביעתו של בג"צ, שדרעי אינו ראוי לשמש כשר. 22 אחוזים השיבו כי הם לא מסכימים עם השופטים ולטעמם בג"צ לא צריך להתערב בנושא. 13 אחוזים ענו שהם לא יודעים.

בחלוקה למפלגות, 57 אחוזים ממצביעי הליכוד מסכימים עם פסיקת בג"צ בעניין דרעי. בציונות הדתית - 42 אחוז מסכימים עם בג"צ, 40 אחוז מתנגדים ו-18 אחוז לא יודעים. בקרב מצביעי ש"ס ויהדות התורה רק 22 אחוזים מסכימים עם פסיקת בג"צ.

באשר לשאלה כיצד נתניהו צריך לפעול לאחר פסיקת בג"צ - 45 אחוזים מכלל המדגם השיבו כי נתניהו צריך לפטר את דרעי, 25 אחוזים חושבים כי דרעי צריך להתפטר בעצמו, 15 אחוז סוברים כי נתניהו לא צריך לכבד את פסיקת בג"צ. 15 אחוזים לא יודעים.

הסקר נערך על ידי מכון מאגר מוחות בראשות פרופ' יצחק כ"ץ בין התאריכים 20-19 בינואר. בפאנל אינטרנטי נדגמו 562 איש שהם מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה הישראלית הבוגרת בגילי 18 ומעלה. גודל הטעות הסטטיסטית: 4.3% ברמת ביטחון של 95%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר