"גלנט ממשיך במדיניות השמאל"

כוחות הביטחון הורסים את המאחז; סמוטריץ' מאשים את שר הביטחון

המאחז שהוקם הלילה על ידי נערים לזכר הרב חיים דרוקמן, נהרס על ידי כוחות משטרה, ובמפלגת עוצמה יהודית כועסים על התנהלותו של יואב גלנט | "להרוס נקודה שהוקמה במיקום אסטרטגי שכזה זו פעולה שתעזור לרשות הפלסטינית" (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

כוחות משטרה החלו לפני שעה קלה בפינוי גבעת אור חיים שהוקמה הלילה בסמוך לישוב מגדלים בשומרון. המאחז הוקם הלילה לרגל מלאות השלושים להסתלקות הרב חיים דרוקמן.

על המקום הוטל צו שטח צבאי סגור, מפקד הפינוי כרז במיקרופון: "המקום מוכרז שטח צבאי סגור, מתוקף החלטת שר הביטחון. אנחנו נאלצים לפנות אתכם. תתפנו מרצון או שנפנה אתכם בכוח".

הצעד הביא למשבר בממשלה, כאשר שרים בכירים תקפו - ונענו בתגובה של בכירים אנונימיים בממשלה.

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר: "הממשלה תומכת בהתיישבות אך ורק כשהיא נעשית באופן חוקי ובתיאום מראש עם ראש הממשלה וגורמי הביטחון, דבר שלא נעשה במקרה זה. ראש הממשלה יכנס דיון בנושא בתחילת השבוע".

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' עדכן כי הוא הוציא הבוקר בהתאם לסמכותו הוראה כתובה לראש מתפ"ש לעצור את הפינוי ולא לבצעו עד לקיום דיון אצלו בעניין בראשית השבוע.

שר הביטחון גלנט הורה על ביצוע הפינוי למרות ההנחיה, בלא ששוחח עם השר סמוטריץ' ובניגוד מוחלט להסכמים הקואליציוניים המהווים את הבסיס לקיומה של הממשלה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יבקש לקיים דיון בממשלה על התנהלות המנהל האזרחי בפרשה זו.

הוא הדגיש כי כולם חייבים בכיבוד שלטון החוק, אולם יש ליצור מדיניות שוויונית ואחידה. לא יתכן שכאשר ערבים בונים ברחבי יהודה ושומרון, אנשי המינהל לא מדברים איתם ולא אוכפים את החוק, אך כשמדובר ביהודים, המינהל מבצע אכיפה בררנית ותוך שעות מבקש להרוס ולהחריב את המאחז.

בכירים בממשלה הגיבו כי "סמוטריץ' ובן גביר ידעו מראש על הקמת המאחז, הם מבעירים את השטח במכוון". הם האשימו כי המהלך בוצע ברקע ביקור היועץ לביטחון לאומי של ממשל ביידן, שביקש מישראל להרגיע את השטח ולפעול במתינות מול הפלסטינים.

חברת הכנסת לימור סון הר מלך מסרה: "פנינו הבוקר ליואב גלנט כדי שיעצור את ההריסה של המאחז החדש. אם יואב גלנט לא יחזור בו מהכוונה להרוס את המאחז סימן שהוא רוצה להמשיך את מדיניות השמאל של בני גנץ".

"גלנט גם מסרב לבטל את צווי המעצר המנהליים שהוציא קודמו בתפקיד בני גנץ נגד נערים יהודים, ועכשיו מסרב לקיים דיון בממשלה בעניין ההרס במאחז. להרוס נקודה שהוקמה במיקום אסטרטגי שכזה זו פעולה שתעזור לרשות הפלסטינית להשתלט על השטח ואני מצפה שגלנט יתעשת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר