דרעי ונתניהו שוחחו בע"ש

סקר חדש: רוב הציבור בעד פסילת דרעי וסבורים: התפקוד של יאיר לפיד לא טוב

יותר משישים אחוזים מהעם מסכימים עם פסיקת בג"ץ, וסבורים כי השופטים לא פעלו ממניע גזעני כשהחליטו לפסול את יו"ר ש"ס השר לבינתיים אריה דרעי, בקרב תומכי נתניהו הדעות חלוקות | קרוב לשישים אחוזים מהעם סבורים כי התפקוד של יאיר לפיד כראש אופוזיציה הוא לא טוב | הסקר המלא (חדשות, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אריה דרעי יוצא מביתו ביום חמישי האחרון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פסיקת בג"ץ שהחליטה לפסול את חבר הכנסת אריה דרעי מלכהן כשר, עדיין מסעירה את הציבור הישראלי. בחדשות 12 פרסמו סקר שערכו בנושא אותו ערך מנו גבע ממכון מדגם.

על פי התוצאות, 63% מהנשאלים אמרו כי הם מסכימים עם הפסיקה, ואילו 27% אמרו שאינם מסכימים. בקרב מצביעי בגוש נתניהו 49% אינם מסכימים עם הפסיקה, לעומת 38% שכן.

האם המניע של השופטים היה גזעני, בגלל שדרעי הוא חרדי ספרדי? 68% טענו כי המניע לפסיקה היה ענייני לחלוטין ו-18% אמרו כי המניע לפסיקה לא היה ענייני. בקרב מצביעי גוש הימין - 50% סבורים שהפסיקה אינה נובעת ממניע גזעני, לעומת 31% שסבורים שכן.

לגבי ההצעה של לפיד לקיים משאל עם בנושא התוכנית המשפטית של השר לוין, 44% אמרו כי יצביעו נגד התוכנית המשפטית ו-37% העידו כי יצביעו בעד. בקרב מצביעי גוש הימין - 61% מהנשאלים העידו כי יצביעו בעד ו-18% נגד, בעוד בקרב מצביעי האופוזיציה 72% העידו כי יתנגדו ו-13% ציינו כי יצביעו בעד.

לגבי ההפגנות הנערכות נגד הממשלה - 48% מהנשאלים השיבו כי הם תומכים בהפגנות ואילו 34% אמרו כי הם לא תומכים. כ-40% ממצביעי גוש האופוזיציה אמרו כי בכוונתם להשתתף בהפגנות.

לגבי תקפודו של נשיא המדינה יצחק הרצוג - 47% מהנשאלים אמרו כי הם חושבים שתפקודו של הנשיא יצחק הרצוג טוב, בעוד 34% אמרו שהוא רע.

רוב הציבור, 59% מהנשאלים, חושב שהתפקוד של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אינו טוב, ואילו 30% ענו שהם מרוצים מתפקודו. בקרב מצביעי האופוזיציה 42% אומרים כי התפקוד של לפיד אינו טוב ו-48% מרוצים ממנו.

בתוך כך הפרשן הפוליטי עמית סגל דיווח הערב, כי נתניהו ודרעי שוחחו ממש עם כניסת השבת, בניסיון לפתור את המשבר כמה שיותר מוקדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר