במאמר המערכת

העיתון הנחשב בארה"ב: "הרפורמה של נתניהו - מוצדקת"

מאמר מערכת מפתיע מאוד נכתב בסוף השבוע האחרון, באחד העיתונים הכי נחשבים בארה"ב - ה'וול סטריט ג'ורנל', שם הם דווקא מצדיקים את הרפורמה המשפטית המתוכננת בישראל - וזו הסיבה (חדשות משפט)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
נתניהו ויריב לוין | ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בשונה מהעיתון המתחרה - ה'ניו יורק טיימס' המתנגד נחרצות לרפורמת לוין ואף קרא לנשיא ביידן להתערב, העיתון הנחשב 'וול סטריט ג'ורנל', יצא בסוף השבוע האחרון במאמר מערכת, המצדיק את הרפורמה המתוכננת של שר המשפטים יריב לוין.

במאמר מערכת ארוך ומנומק, הסבירו אנשי העיתון, כי "יש שוני מהותי בין ארה"ב למדינת ישראל. בישראל יש לבית המשפט העליון בישראל כוח רב יותר מאשר למקבילו שבארצות הברית - והוא מנצל זאת ומתנהג בכוחניות ובחוסר בלמים דמוקרטיים".

עוד הוסבר במאמר: "בית המשפט העליון בישראל אינו כפוף לחוקה ופטור לחלוטין מתנאים של זכות עמידה ושפיטות, בית המשפט העליון הישראלי פוסל חוקים בהם הוא רואה "לא סבירים" מה שמכסה בערך את כל מארג החיים בישראל ונותן לו כח להתערב בנושאים שלא קשורים אליו"

המאמר אף הסביר, כי "לבית המשפט הישראלי יש גם וטו על מינוי שופטים חדשים, זאת בניגוד מוחלט למה שקורה בארצות הברית, שם הסמכות למינוי שופטים נתונה בידי הנשיא והסנאט."

המאמר המקיף התייחס גם לפסיקה של העליון שפסל את אריה דרעי: "ביום רביעי האחרון, בג"ץ ביטל את מינויו של אריה דרעי, מנהיג מפלגת ש"ס, כשר בכיר וחבר קבינט. בית המשפט לא יכול היה להצביע על שום חוק שמורה על הוצאתו של אריה דרעי מהקבינט".

"אולם", נכתב במאמר: "זה לא הפריע לו לבטל את ההליך הדמוקרטי - מהלך הדומה לעריפת ראשה של הממשלה החדשה שסימנה את הרפורמה במערכת המשפט כנושא הדגל שלה."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר