הנורבגי ביהדות התורה

מאיר פרוש התפטר בשביל משה רוט; אורי מקלב התפטר בשביל אליהו ברוכי

לאחר שגולדקנופף התפטר לטובת כניסתו של פינדרוס, כעת, שר ירושלים ומסורת, מאיר פרוש, הגיש את התפטרותו מהכנסת לטובת כניסתו של נציג חסידות צאנז; אורי מקלב התפטר לטובת אליהו ברוכי (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' בשבט תשפ"ג | 23.01.23
פרוש ומקלב מגישים את התפטרותם, היום (צילום: דוברות)

החוק הנורבגי ב'יהדות התורה': לאחר התפטרותו של השר יצחק גולדקנופף מ'אגודת ישראל' לטובת כניסתו של ח"כ יצחק פינדרוס מ'דגל התורה', היום (שני) שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, הגיש את התפטרותו מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי, ליו"ר הכנסת ח"כ אמיר אוחנה.

במקומו של פורש ייכנס לכנסת מספר 9 ברשימת יהדות התורה, איש אגודת ישראל, נציג חסידות צאנז, משה שמעון רוט, שזו תהיה כהונתו הראשונה בכנסת.

כעבור שעה קלה, גם סגן שר התחבורה אורי מקלב מ'דגל התורה' התפטר במסגרת החוק הנורבגי לטובת כניסתו של המקום העשירי ברשימה, אליהו ברוכי מ'דגל התורה', שכבר כיהן בעבר בכנסת.

השר פרוש אמר: "אני רוצה לברך את ידידי הרב משה שמעון רוט על כניסתו לכהן כחבר כנסת, לזכות הוא לי לוותר על מקומי בכנסת בכדי להכניס נציג ציבור כמוהו, שולחא דרבנן, שהוכיח את עצמו בעשרות שנים של עשייה ציבורית למען הכלל והפרט".

בלשכתו של פרוש, ציינו כי לאחר "שמונה השבוע על ידי הממשלה לאחראי מטעמה על הילולת ל"ג בעומר במירון והאחראי על יישום המלצות ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון, בחר לפנות את זמנו מעבודת הכנסת בכדי להתמקד בעבודה במשרד ירושלים ומסורת ישראל".

בהודעה מטעמו של מקלב נמסר: "בכדי לחזק את ייצוגה של דגל התורה בכנסת סגן השר אורי מקלב מממש את החוק הנרווגי ומכניס בכך את אליהו ברוכי לכנסת. החוק הנרווגי מאפשר לסגן שר בממשלה להכניס חבר כנסת נוסף ממפלגתו למלא את מקומו בעבודת בכנסת".

סגה"ש מקלב אמר כי "הרב ברוכי הוכיח את פעילותו בכנסת ובוועדותיה וייתן מכפיל כוח לדגל התורה בפעילותה למען הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר