'גלובליזציה' | צפו

הצבא הפרטי של פוטין שמעצבן את צבא רוסיה • ריאיון

בתכנית חדשות החוץ החדשה 'גלובליזציה', התארח עמיחי שטיין מ'כאן חדשות' לריאיון על יבגני פריגוז'ין וצבא שכירי החרב שלו ועל הסיבה שבצבא רוסיה מקנאים (VOD)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי | הפקה: אשר רוט | עריכה: ידידיה כהן)

אחד מהברגים החשובים במלחמה באקוראינה הוא כח וגנר. בתכנית 'גלובליזציה' התארח עמיחי שטיין, כתב התחום המדיני ב'כאן חדשות' על אותו כח.

אז מי עומד מאחורי הארגון? "יבגני בריגוז'ין היה עבריין. בתחילת שנות ה-2000, שנות ה-90, הוא פותח דוכן נקניקיות אחרי שהשתחרר מהכלא. לאט לאט הוא נכנס לתחום ההסעדה ופתח מסעדה מאוד יוקרתית בסנט פטרסבורג.

פוטין הגיע למסעדה, שם נוצר ה'קליק' בין השניים, מה שעניק לו את הכינוי ה'שף של פוטין'... בשלב מסויים הוא עבר לפרק ב' - הקמת כח שכירי חרב."

לגבי הכח עצמו, שטיין מספר כי "בהתחלה הכח היה מאוד סודי, לפני המלחמה באוקראינה שמענו עליו מעט דברים והוא היה כח מאוד סודי. הוא פעל במקומות בהם היה לרוסיה אינטרס.

זה היה בסוריה, במדינות באפריקה. רוסיה השתמשה בכח הזה עבור מדינות מסויימות, כשרוסיה הייתה מקבלת מאותן המדינות תמורה כמו השפעה. בסוריה, כל שדה נפט שנכבש מחדש קיבלו אחוזים."

אז למה בעצם צריך צבא פרטי? "לשלוח צבא למדינה אחרת זה אירוע בעייתי. הרבה יותר קל לשלוח כח כזה, שאגב הכח הזה מכחיש קשר לרוסיה ורוסיה מכחישה קשר אליו. הם טוענים - 'לנו בכלל אין קשר לשכירי החרב - למרות שלכולם ברור שהם פועלים מטעם רוסיה והקרמלין.

הם חיילי אליטה אבל יש להם רקורד מאוד עשיר של הפרת זכויות אדם. " הוסיף.

צפו בריאיון המלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר