"מחלה עונתית"

ועדת החיסונים: ממליצים על נטילת חיסון פעם בשנה בתקופת הסתיו

לצד החשש שתהיה התפשטות בחודשי הקיץ של נגיף הקורונה, ועדת החיסונים התכנסה והחליטה, כי בשל העובדה שמרבית אזרחי ישראל מחוסנים, יש לתת חיסון פעם בשנה - בדומה לשפעת עונתית (חדשות בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
מתחסנים נגד קורונה | ארכיון (צילום: אוליבר פיטוסי - פלאש 90)

בדומה להמלצה שניתנה בארצות הברית: ועדת החיסונים ממליצה למשרד הבריאות להתחיל להיערך לחסן את האוכלוסיה נגד קורונה - פעם בשנה.

על פי הדיווח הערב (שלישי) בכאן חדשות ועדת החיסונים התכנסה בשבוע שעבר ודנה בנתינת חיסונים נגד נגיף הקורונה.

בתום ישיבת הוועדה הוחלט להמליץ למשרד הבריאות להעניק לאוכלוסייה חיסון קורונה שנתי בתקופת הסתיו, ההמלצה היא לצאת למבצע חיסוני חורף משולב של חיסוני קורונה ושפעת - בשני חיסונים נפרדים כרגע, כי אין חיסון אחד עדיין.

ד"ר טל ברוש, מרכז עבודת הצוות לטיפול במגיפות וחבר בוועדת החיסונים אמר לכאן חדשות: "ההמלצה הזאת נועדה גם כדי להקל על האוכלוסיה, גם כדי להקל על הצוותים המחסנים- וגם מתוך הערכה וגם תקווה- שהקורונה הופכת להיות מחלת חורף עונתית".

חברי ועדת החיסונים המליצו למשרד הבריאות לקנות חיסונים, שיהיה במלאי חיסונים לכל האוכלוסיה בסיכון במחסנים למקרה שתהיה התפרצות מחודשת של הנגיף בקיץ.

על פי הדיווח, המומחים של הוועדה מעריכים, כי בישראל ישנו מה שמכונה "חיסון עדר" וזאת משום שרוב האוכלוסייה בישראל כבר נדבקה בקורונה - אפילו כמה פעמים ומה גם שרוב האוכלוסייה מחוסנת ולכן ההמלצה היא להיערך כאמור לחיסון של פעם בשנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר