קרעי: "סתימת פיות"

"בגלל חילופי שלטון"; הפובליציסט המפורסם פוטר מעיתון 'הארץ'

הפובליציסט המפורסם - מהקולות החריגים בעיתון 'הארץ', פוטר מכתיבת מאמרים - אחרי תקופה ארוכה בה השמיע את קול הימין בתוך העיתון | כך הגיב לפיטוריו שר התקשורת (תקשורת)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
גדי טאוב (צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של טאוב)

אחרי תקופה ארוכה בה השמיע את קול הימין בעיתון 'הארץ', הבוקר (רביעי) התברר כי ד"ר גדי טאוב פוטר מתפקידו בעיתון.

במכתב שכתב מו"ל העיתון עמוס שוקן נכתב: "היי גדי, תודה על התשובה המפורטת אבל אני נאלץ לכתוב לך את המייל הזה אחרי שנות עבודה משותפות רבות בהן לצד הקושי בפרסום מאמריך שלא נעמו לרבים מקוראי הארץ, חשבתי שהרמת תרומה חשובה לחופש הביטוי ב"הארץ" ולאפשרות להיחשף לעמדות אחרות ושונות.

ובכל זאת, שני דברים אירעו לאחרונה והם משנים את העמדה של העיתון לגבי מאמריך. האחד הוא חילופי השלטון האחרונים שלוו במתקפה אגרסיבית ומיידית על הדמוקרטיה הישראלית כפי שאנחנו בהארץ תופסים אותה."

עוד נכתב כי "הרצון להחליש את מערכת המשפט בעזרת מהלכים קיצוניים שנעשים באופן חד צדדי וללא מעצורים מאלצים גם אותנו ככלי תקשורת להתגונן בפני מה שנתפס בינינו כהפיכה משטרית. במובן הזה אנחנו מוצאים קושי רב ליישב את הדיסוננס. מצד אחד להיות בחוד החנית נגד ההפיכה הזו ובמקביל לפרסם מאמרים שנותנים רוח גבית לאותה הפיכה. במונחים של דמוקרטיה מתגוננת, אנו מאמינים כי כעת זהו זמן של מגננה.

דבר נוסף הוא הידיעה על כך שאתה לוקח חלק במכללת MCC שעל פי הידוע לנו היא מוסד שתומך ומקורב לויקטור אורבן ומעלה על נס את כל הערכים שאנחנו בהארץ חושבים שהם מסננים ומאיימים על הדמוקרטיה".

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי אמר בתגובה לפיטוריו של ד"ר גדי טאוב מעיתון הארץ: "זה תפס אותנו בדיוק בעיצומו של דיון מקצועי על המגוון והתחרות בשוק התקשורת. חשבנו לעצמנו, עד כמה סתימת פיות מבישה כל כך תפתח מהדורות היום...".

"תודה לעיתון הארץ על הרוח הגבית לעמדתי כי דרושה רפורמה מקיפה בשוק התקשורת. נפעל להפסקת המימון הממשלתי באמצעות פרסומות לתועבה הבולשביקית הזו", אמר שר התקשורת.

יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן: "רבותיי, הפיטורים של גדי טאוב מעיתון הארץ הם ההוכחה הברורה ביותר שבישראל יש דמוקרטיה חזקה ויציבה. כל נאומי ההפחדות בכיכרות לא ישכנעו אף אחד".

עוד אמר רוטמן: "אין אף מדינה שהדמוקרטיה בה בנסיגה ושחופש הביטוי בה בסכנה, בה עיתונאי מפוטר בגלל שהוא תומך בחלק ממהלכי הממשלה. עכשיו תמשיכו...".

העיתונאי הבכיר קלמן ליבסקינד כתב בתגובה: "עמוס שוקן איננו מו"ל של עיתון. עמוס שוקן הוא יו"ר מפלגה. עכשיו זה רשמי".

טאוב אמר לערוץ 7 כי "הם לא מגוננים על הדמוקרטיה. הם מגוננים על שלטון המיעוט מפני הדמוקרטיה. הארץ הוא השופר של האוליגרכיה המשפטית, הוא שותף בכיר וממעצבי חומת השקר שליה אין שום דבר מוזר בזה שישראל נשלטת בידי שופטים ולא בידי נבחרי ציבור, ולכן כשהגיע הרגע שבו הציבור מאס בכך הם הקימו את חומת השקר של המלחמה על הדמוקרטיה כדי ליצור אשליה שהציבור נלחם כאן על הדמוקרטיה ולא האליטה נלחמת נגד הדמוקרטיה על המשך שלטונה, ואסור לומר את האמת הזו".

עוד טען כי הפיטורין הגיעו אחרי שכתב מאמר כי "אהרון ברק הפך את חוקי היסוד לחוקה בישראל. הם כתבו שלא נכון, בהחלטת הררי ב-1950 הודיעו שחוקי היסוד הם חוקה. אלו דברי בורות גמורים כי בהחלטת הררי נכתב שהחוקים יצטברו וכשיושלם המהלך רק אז הם יהפכו לחוקה", מציג ד"ר טאוב דוגמא אחת לשאלות שנשאל. "שלחתי תשובות סדורות עם ציטוטים מהשופט לנדוי, קטעים מהחלטת הררי ועוד. עניתי על כל סעיף מהטענות וגם כתבתי לעורך שאני מזכיר שזו רק דעתי וזה בסדר שאתה לא מסכים. זה המאמר שלי ולא שלך. הייתה שתיקה ואז התפרסם העניין עם הונגריה"

"הם מפרסמים משהו שנועד לגרום לקורא לחשוב שאני מקבל כסף ממפלגת השלטון ההונגרית כדי להיות דובר שלה בארץ. הם ציינו שהייתי עמית מחקר במכון מחקר שמסונף לממשלה שם. הם כתבו שיש לי מינוי שם אבל אין לי שום מינוי שם. הוזמנתי כעמית מחקר לשבועיים בחינם. לא קיבלתי כסף או אש"ל. הייתי שם על חשבוני. הם שילמו לי מלון אבל הוא היה כל כך קטן כך שהייתי צריך לשכור עוד חדר כדי שאוכל לכתוב בו. את זה הם מפרסמים כאילו ממשלו של ויקטור אורבן מפנק אותי כדי שאכתוב שבחיו".

עוד הוסיף: "יצאתי להונגריה כדי ללמוד מה קורה שם כי השמאל מחרטט על מה שקורה בהונגריה ומשקר על מה שקורה שם, אבל במכתב הפיטורין שלי הם כותבים גם שהדמוקרטיה מתגוננת וגם שלאור השותפות שלי עם אותו מכון מחקר הם לא יכולים יותר לשאת את הדבר. זה מגוחך. ולאחר מכן הארץ כותבים 'לא ניתן שיסתמו לנו את הפה'. אתה אומר לעצמך שהפרוגרסיבים האולטרה-סובלניים האלה לא באמת יכולים לסבול דעות אחרות. השמרנים והחרדים יותר סובלניים מהם. זו הדת הפרוגרסיבית, דברים איומים ונוראים ועכשיו אנחנו רואים את פרצופם. אני מופתע שהם סבלו אותי עד עכשיו...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר