הטרנד שמתקבע

מה צופן העתיד: קפה גרגירים או קפה בקפסולה? | נתונים

שותים קפה בגרגירים או בקפסולה? • מי החברה הראשונה שהמציאה את הקפה בקפסולה ומה נתח השוק שלה ברחבי העולם? • הכל על הקפסולות שבאו בשביל להישאר (מעניין)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
הקפסולות שכובשות את השוק העולמי (צילום: שאטרסטוק)

לא במהרה עברתי מקפה גרגירים לקפה בקפסולה. בהתחלה הייתי אוהב לחמם מים בעצמי. למזוג כף קפה ולערבב חזק את הקפה בעצמי. "שמרן", היו שקראו לי ולא נעלבתי. הכל השתנה כאשר ביום הולדתי אשתי קנתה לי מכונת קפה מפנקת ובבת אחת עברתי לעולם עשיר ביותר של קפה משובח.

אז כן, קפסולות הקפה נכנסו עמוק לחיינו והם כאן בשביל להישאר.

מי הראשון שחשב על הקונספט המדהים ומה צופן לנו העתיד? בואו איתנו למסע קצרצר.

אבל, רגע, הכנתם קפה לפני זה, כן?!

חברת נספרסו הייתה הראשונה שיצאה לעולם עם המותג קפסולות קפה וכבשה את השוק.

מדהים לראות איך אנשים נכנסים לחנויות הממותגות שלהם ומוכנים לקנות קופסא של עשר קפסולות בעשרים ושתיים שקלים, או אפילו עשרים וחמישה שקלים. מה שאומר שאנשים מוכנים לשלם על הקפה שלהם כשתי שקל ליחידה! (אודה ולא אבוש: אני מדבר על "אנשים", הכוונה אלי בעצמי כמובן), בעוד שבמותגים אחרים יהיה מבצע של ארבע חבילות בחמישים שקלים בלבד.

בשנת 2012 פקע זכויות היוצרים של חברת נספרסו ורבים החלו מעתיקים את קפסולות הקפה עד כי זה חדר כמעט לכל מקום בארץ ובעולם.

עוד ועוד אנשים עוברים לקפסולות קפה ( (צילום: שאטרסטוק))

בארץ, מי שמומחה בקפסולות קפה הינה חברת שטראוס עם המותג של קפה עילית ויש לה למעלה מ-20 סוגי קפסולות שונים עם מהדרות מיוחדות לקיץ ולחורף, בליל של טעמים לבחירתכם, החל מקפה ללא קפאין ועד לקפה עוצמתי.

על-פי נתוני חברת המחקר AMI לשנת 2022, שוק הקפסולות העולמי מורכב מכ-80 מיליארד קפסולות, כאשר חברת שנספרסו מובילה עם נתח שוק ענק של כ-39%. בארץ חברת עילית עם נתח שוק של חמישים אחוז.

לאן זה מתקדם בעתיד? נראה כי הקפסולות כאן בשביל להישאר. חברות רבות נכנסו לשוק כדי להתחרות במותגים הגדולים והן מציעות מבחר טעמים שעומד ברף של המתחרים.

יש מקום לומר שייתכן כי מכונות לקליית קפה במקום עוד יכבשו את הקפסולות, איך אינני יודע במדויק מה יהיה, בואו, אני לא קורא בקפה, כן?!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר