שבועיים של מעקבים

אחרי מארבים: החשוד החרדי השלישי שביקר בג'נין נעצר

הקיצוני החרדי השלישי שנכנס יחד עם שני חבריו לביקור בג'נין, נעצר הבוקר סמוך לביתו בבית שמש | המשטרה ניסתה לתפוס אותו במהלך השבועיים האחרונים, אך הוא הצליח בכל פעם להתחמק (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אנשי נטורי קרתא בשבוע שעבר בג'נין (צילום: לפי סעיף 27א)

שלושה חרדים קיצוניים ביקרו לפני מספר שבועות בג'נין והעניקו כך על פי החשד, תמיכה ורוח גבית לארגוני טרור, המשטרה פתחה בחקירה והפעיל השלישי שנערכו אחריו חיפושים - נעצר הבוקר (חמישי) בעיר בית שמש.

כזכור, קצת אחרי הביקור המתוקשר של שלושת הקיצוניים, המשטרה אעצרה את אחד מהם, וכעבור מספר ימים עצרה פעיל נוסף בנתב"ג, לאחר שחזר מתפילה בקברי צדיקים בחו"ל.

הבוקר כאמור המשטרה עצרה את הפעיל השלישי בעיר בית שמש, הוא נעצר על ידי בלשים סמוך לביתו, לאחר שבמשך קרוב לשבועיים, ניסע לחמוק מהמעצר.

בימים האחרונים כוחות משטרה פשטו מספר פעמים על ביתו, אך לא הצליחו לעצור אותו, הבוקר הוא נעצר - נלקח לחקירה ובהמשך היום המשטרה תבקש בבית משפט השלום בירושלים להאריך את מעצרו.

הפעיל החרדי הקיצוני חשוד בתמיכה בטרור, הפרת צו אלוף וכניסה לשטח A.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', עורך דינו של החשוד השני שנעצר ביקש מבית משפט לשחררו ואמר: "הפרת הכניסה לשטח A והפגישה עם אנשי ג'יהאד זו עבירה על החוק, אך האם מדובר בשיחה שהתקיימה בביקור בג'נין ביום 11.01.2023 והיום אנחנו ביום 17.01.2023 - האם יש ראיה לתוכן השיחות, הודעה ממישהו שמוסר למשטרה שהם דיברו על משהו מסוים. החשד מבוסס על תמונות בלבד, עם כל הכבוד, להיפגש עם פלסטיני בג'נין גם אם אלו משפחה שיש לה עצורים, זה לא בהכרח אומר שאני מזדהה עם הארגון טרור, אולי עם הסבל של המשפחה בתור משפחה. איני יודע. אבל כדי להאריך מעצר צריך משהו יותר מתמונה".

השופט החליט להאריך את מעצר איש נטורי קרתא וכתב: "מהחומר שנאסף עולה חשד ברור, כי המשיב נכנס לג'נין יחד עם אחר לשם פגישה עם פעילי טרור. נתתי דעתי לטענות בדבר העדר סמכות עניינית לביהמ"ש ישראלי לדון בעבירה שבוצעה בשטחים, אך לא מצאתי בה ממש. המשיב הוא אזרח ישראלי, והחשד המיוחס לו היא עבירה על חוק המאבק בטרור".

בסוף הדיון ביקש עורך דינו של החשוד בקשה חריגה מבית משפט ואמר: "המשיב מבקש ליווי למקווה מאחר ועל פי אמונתו הוא לא יכול לאכול ללא טבילה במקווה ולכן הוא בשביתת רעב".

השופט אמר בתגובה לבקשה הלא-שגרתית: "לא מוכרת לי אפשרות להוצאת עצור לטבילה, ובכל מקרה העניין בסמכות שב"ס, ואינו נוגע להליך מעצר הימים, לפיכך אני דוחה את בקשתו של החשוד".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר