"המשטרה לא הגיבה לי"

שוודי ביקש אישור לשרוף ספר תורה מול שגרירות ישראל

אזרח מצרי שוודי המאמין בדת האיסלאם הגיש בקשה להפגין מול שגרירות ישראל בשוודיה ולשרוף ספר תורה | "אני פועל על דעת עצמי" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מזעזע: אחרי אירוע שריפת הקוראן בשוודיה, אזרח מוסלמי שוודי ממוצא מצרי פרסם כי ביקש מהמשטרה אישור להפגין מול שגרירות ישראל בשוודיה ולהצית ספר תורה.

בריאיון לכלי תקשורת שוודי אמר כי "התקשרו אליי מהקהילה המוסלמית בסודרמאלם שביקשו ממני לא לעשות את זה. הם אומרים שזה נגד האיסלאם ושאני לא מייצג מוסלמים כשאני שורף עותק של התורה מחוץ לשגרירות ישראל. זה בסדר - אני מייצג את עצמי".

עוד טען: אני עצמי מוסלמי, אבל לא מאוד מאמין. נמאס לי ששוודיה לא מגנה מפני הימין הקיצוני על שריפת הקוראן. אני מרגיש מותקף בשריפת הקוראן.

מחאת פלסטינים בשוודיה, ארכיון (ויקימדיה)

כשנשאל למה לו לתקוף מיעוט אחר עם שריפת ספר תורה אמר: "הפעולה שלי אינה מכוונת נגד המיעוט היהודי השוודי. אני עומד מחוץ לשגרירות ישראל כי אני רוצה להזכיר לכם את הרג הילדים הפלסטינים על ידי ישראל".

בהמשך השיב לשאלה שספר תורה הוא לא אלמנט ישראלי אלא יהודי וטען: "אני לא יודע. אולי זה פשע שנאה, מה שאני עושה. אבל אני כועסת. שמעתי במשך כל כך הרבה שנים אימאמים אומרים שאנחנו המוסלמים לא צריכים להפגין כעס כאשר הקוראן נשרף. עכשיו אני רוצה ליצור ויכוח".

"אני רוצה להראות לטורקיה שגם מותר לשרוף תורה מחוץ לשגרירות ישראל בשוודיה. אבל אני לא בטוח שאני מקבל את אישור המשטרה לזה. אני חושב שלשבדיה יש מוסר כפול."

יצויין כי אנשי הקהילה היהודית בשוודיה גינו בחריפות את שריפת הקוראן לפני מספר ימים, אירוע שהצית משבר מדיני בין שוודיה לטורקיה.

במשרד החוץ (הישראלי) טוענים כי בשלב זה הצליחו להקפיא את קיום ההפגנה.

שגריר ישראל בשוודיה זיו נבו כתב: "שגרירות ישראל בשטוקהולם מזועזעת מכוונת גורם מוסלמי קיצוני לשרוף ספר תורה במהלך הפגנה מול השגרירות. עסוקים מאוד בימים האחרונים בניסיונות למנוע אירוע שנאה זה, ופועלים מול הדרגים הבכירים ביותר במשרד החוץ ובמשטרה המקומית. נמשיך לפעול למנוע אירוע מביש שכזה."

כזכור, אחרי שבטורקיה העבירו מסרים לפיהם אנקרה לא תתמוך בהצטרפות שוודיה לברית נאט"ו, מפגינים התאספו השבוע בסמוך לשגרירות הטורקית, כשכמה מן המפגינים הציתו את הקוראן.

במשרד החוץ הטורקי החליטו לנקום והודיעו כי בשל הצתת הקוראן - אפסו הסיכויים להסדר בין המדינות שיביאו לתמיכתה של אנקרה להצטרפות השוודים לברית הצבאית.

כידוע, בכדי לצרף מדינה חדשה לברית, כלל המדינות החברות בברית צריכות לתמוך בהצטרפותן. שוודיה ופינלנד שהגישו לאחרונה יחד מועמדות זכו לתמיכה נרחבת - למעט שתי מדינות, הונגריה וטורקיה - כשהאחרונה נחשבת ל"אגוז קשה" יותר מהונגריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר