המהומות בג'נין

דיווח: יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע על ביטול את התיאום הבטחוני עם ישראל

על פי דיווחים פלסטיניים, יו"ר הרשות אבו מאזן יבטל את התיאום הביטחוני עם ישראל בעקבות המהומות בג'נין בהם נהרגו לפחות עשרה מחבלים חמושים פרו פלסטיניים בהתקלות עם כוחות צה"ל (ביטחון, מדיני)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

המהומות בג'נין: בהמשך לדיווחים פלסטיניים כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מעוניין להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל, הרשות הודיעה על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל.

על פי הדיווחים, ההחלטה של אבו מאזן מגיעה בעקבות מבצע המעצרים שביצע צה"ל ובעקבותיו נקלע מול מחבלים חמושים מה שהביא לעשרה הרוגים פלסטיניים לפחות.

גורם ביטחוני הסביר על פעילות צה"ל היום (חמישי) בג'נין והגדיר אותה "משמעותית". לדבריו, "יצאנו לעצור חוליה של הג'יהאד האיסלמי שהיו לה כוונות לבצע פיגוע ועשתה בעבר פיגועים. ביהודה ושומרון וישראל. לא היה אפשר לחכות".

לדבריו, בפעילות השתתפו יחידת הימ"ם מגלן וסיירת חרוב ומג"ב בשיתוף שב"כ וכוחות נוספים. "צריך להגיד שהפעילות בלב מחנה הפליטים. להגיע ללב של המחנה הוא יותר מאתגר והכוחות עשו עבודה מצויינת", אמר הגורם.

הוא הסביר כי בדרך כלל נכנסים מסתערבים ואחרי זה שאר הכוחות. "הם הגיעו למבנה וזיהו שני חמושים מנסים לברוח. הם חטפו אש וירו בחזרה ובשלב הזה החל "סיר לחץ" על המבנה המרכזי. ירי נ"ט על המבנה עצמו ובאמצעות שופל גירדו את הקירות. בזמן "סיר הלחץ" הופעלה המון אש על כוחותינו, אש מאסיבית, מטענים על הכוחות והם השיבו אש ופגעו במחבלים. אתם מכירים את המספרים בין 9 ל-11 הרוגים. רובם או כולם חמושים שבצעו ירי וסיכנו את כוחותינו".

"הפעילות הזו מעבירה מסר ברור שנגיע לכל מקום כדי לסכל טרור. זו פעולה יחסית מורכבת. מבחינת הרחובות הצרים ומבחינת זה שהיא סוג של מבצר - ויש שם בריקדות ויש אזעקות ברגע שנכנסים כוחות ויש לא מעט חמושים ובסוף אנחנו מצליחים להגיע", אמר הגורם.

לדבריו, באירוע כזה "כל המחנה מתעורר ויש איום מבחוץ. אלפי מפגינים, במחנה הפליטים הם בנו לעצמם מערכת של העברת מידע - ברשתות. הם כל הזמן משנים מיקום, זה היה באור יום וכל דבר הם חושדים. כשהם ניסו לברוח כבר הינו ממוקמים וחיכינו להם". הוא סיפר כי שני החשודים קלטו שבאים לתפוס אותם וניסו לברוח דרך החלון אך הלוחמים המסתערבים כבר חיכו להם שם.

הוא הוסיף, כי "אמנם יש ע"פ הדיווחים 9 או 10 הרוגים, אבל ברור לכם שבפעילות כזו אנחנו יכולים לסיים גם עם 40 או 50 הרוגים, אבל הכוחות מבצעים ירי רק כאשר סכנת חיים וזו הדוגמה למבצעיות שלנו. מי שהיה צריך פגענו בו והכוחות שלנו יצאו ללא פגע".

הגורם הביטחוני הבהיר, כי החוליה רצתה לבצע פיגוע בטווח הזמן הקרוב והיה חשוב מאוד לסכל את זה לפני הפיגוע.

הוא הוסיף לגבי ההיערכות לירי רקטות מהדרום ואמר, "איו"ש משפיעה ואני לא יודע מה ההשפעות אבל היה חוליה התרעתית ולא היה אפשר לחכות, הוצאנו כוחות החוצה לצירים ולישובים חידדנו נהלים ויש הרבה תרחישים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר