האירוע בוטל

ספר התורה לא יישרף; המארגן: "רציתי להעביר מסר"

אל-הווארי ביטל את ההפגנה שארגן כתגובה לשריפת הקוראן בהפגנה שנערכה בבירה השוודית ביום שבת. לדבריו: "יצא כאילו שאני מאיים או קורא למלחמה וזה לא תואם את התרבות והערכים שלי" (בעולם)

(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

ח'אלד אל-הווארי, סופר מצרי המתגורר בשוודיה, ארגן הפגנה בשטוקהולם בה התכוון לשרוף ספר תורה. זאת בתגובה להפגנה שנערכה בעיר ביום שבת, בה פעיל דני ימני-קיצוני שרף ספר קוראן. בינתיים האירוע בוטל, בין השאר בעקבות לחץ שהפעיל משרד החוץ הישראלי.

בשיחה עם כאן חדשות סיפר אל-הווארי על הסיבות שבגינן ארגן את ההפגנה וטען - "אני לא נגד העם היהודי או היהדות בשום צורה".

לדבריו של אל-הווארי, היו שתי סיבות שהביאו אותו לבטל את ההפגנה. "יצא כאילו שאני מאיים או קורא למלחמה וזה לא תואם את התרבות והערכים שלי", הוא אמר והוסיף כי "ראיתי שהנושא גדל ויוצא משליטה".

הסיבה השנייה היא בגלל שכוחות הביטחון השוודיים סירבו לתת לו את האישורים לקיום המחאה.

אל-הווארי הסביר גם את המניעים שלו ליזום את ההפגנה מלכתחילה, כשהעיקרי שבהם הוא רצון להגיב לרסמוס פאלודן, הפעיל הדני הימני-קיצוני ששרף את הקוראן: "לפי הבנתי, רסמוס הוא אזרח יהודי שרצה להעביר מסר מהיהודים אל המוסלמים, ובכך פגע ברגשותיהם של מיליארד וחצי מוסלמים. אני רציתי לשלוח לו מסר ולהגיד לו 'גם אזרח מוסלמי כמוני יכול לשרוף את הספר הקדוש לך ולהעביר לך את אותו המסר'".

אל-הווארי הוסיף כי כמו שהעולם המוסלמי זעם על שריפת הקוראן, "ברור לי שהיהודים מרגישים את אותו הדבר. עבור כל אמונה שהיא, פגיעה בה תסב כאב עבור המאמינים בה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר