מי בניגוד עניינים?

עמית סגל על היועמ"ש: קרב הרגע בו יהיה צורך בנבצרות

הפרשן הפוליטי תוהה האם גלי בהרב מיארה יכולה להכריז על הוצאת בנימין נתניהו לנבצרות, בזמן שהיא עצמה מצויה בניגוד עניינים - ומבהיר למי יש את הסמכות בחוק (פוליטי)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: Shir Torem/Flash90)

הפרשן הפוליטי עמית סגל, כותב בטורו השבועי המתפרסם היום (שישי) בעיתון 'ידיעות אחרונות', כי קרב הרגע בו יהיה צורך להכיז נבצרות על היועצת המשפטית לממשלה.

סגל כותב: "גלי בהרב מיארה, דמות אלמונית עד לפני שנה, עם היעדר כל רמז לשיעור קומה משפטי בביוגרפיה המקצועית שלה, הייתה נכונה השבוע לשקול את הוצאתו של בנימין נתניהו לנבצרות. גדולי מקורביה אף אישרו זאת לעיתונאים".

"כנראה שלא רק ניסיון חוקתי חסר לה אלא גם חוש אירוני: האם לא עלה על דעתה שקצת מוזר לשקול הכרזת נבצרות בשל ניגוד עניינים, כאשר היא עצמה מצויה בניגוד עניינים חריף? הרי הממשלה מתכוונת לפצל את תפקיד היועמ"ש ולפי התבטאויות חלק מחברי הקואליציה גם להיפטר ממנה בהזדמנות קרובה, כפי שעשתה ממשלת שמיר־פרס ליועמ"ש זמיר".

עמית סגל התייחס להכחשות: "אומרים שדיונים על נבצרות לא התקיימו, כשם שהכחישו בזמנו דיונים דומים אצל קודמה, אביחי מנדלבליט. זה רק מעצים את השערורייה, לא מקטין אותה: הן מנדלבליט והן בהרב מיארה לא טרחו להכחיש בזמן אמת את יוזמת העוועים הבלתי דמוקרטית".

"הם ראו בשיח על אפשרות הנבצרות מה שראו הסובייטים כשהחליטו לקדם את הטילים הגרעיניים לקובה: עוד לא מלחמת עולם שלישית, אבל בהחלט הצגה של נשק כזה אל מול עיני האויב. גם בהרב מיארה עצמה לא שללה דיון עתידי בנבצרות, רק הבהירה שעד כה לא נערך דיון בנושא".

לסיום הוא מבהיר כי "סמכותה של הממשלה להזיז את היועמ"שית מעוגנת בחוק לאין שיעור מסמכותה של היועמ"שית להזיז את הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר