ואת מי השוטרים עיכבו?

עוגמת נפש בטיול: תלמידים חרדים שסיירו בעכו - חטפו אבנים ונאצות

ביום חמישי האחרון יצאה כיתה של תלמידים חרדים מירושלים לטיול בעיר עכו, וזכו לאיפה ואיפה בהתנהלות השוטרים, מול ילדים ערבים שיידו אבנים לעברם | בדרך חזור מחוף הים אל האכסניה, הם 'זכו' לצפירות, נאצות וזריקות אבנים - כשהשוטרים מסביב אינם עושים דבר | ומה קרה כשאחד הילדים החרדים "זרק" מילה? (בארץ)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
עכו (צילום: Chen Leopold/Flash90)

אימה בעיר הצפונית: ביום חמישי האחרון התארחה קבוצה של כחמישים תלמידים חרדים מירושלים בעיר עכו. בעודם נוסעים בתוך העיר, ילדים קטנים, ערבים, זרקו עליהם אבנים - ואבן אחת אף פגעה בילד מהקבוצה ופגעה בו. לטענת הנוכחים, שוטרים שעמדו במקום ניגשו אל מיידי האבנים ואמרו להם: "נו, נו, נו. לא לעשות ככה", ומעבר לכך לא עשו דבר.

בהיותם באכסניה, הם מספרים, אחד מילדי הקבוצה התבטא באופן מצער נגד הערבים, במשפט חריף שהוא צעק בעודו עומד בחלון. המורה, העמיד אותו מיד על המקום והזהיר אותו כי לא מדברים ככה בשום מצב, לא משנה איפה ומתי.

באופן שערורייתי למדי, כך מסרו עדי ראיה, קפצו על הקבוצה שלושה שוטרים יחד עם שומר האכסניה, ועכבו את הקבוצה למשך שעה וחצי, עד כי הם נאצלו לבטל את הלו"ז שתוכנן להמשך היום.

הם נכנסו לחדר, עליו ערבים תושבי השכונה סימנו להם כי משם נשמעו הצעקות, והחלו לתחקר את הילדים מי הוא זה שצעק. בחדר היו ארבעה ילדים, וכאשר הם הגיעו לילד הרביעי - הוא הודה לפניהם שהוא זה שצעק. השוטרים, כך לטענת הנוכחים, עשו עליו מניפולציות שאינן מתאימות לילד בגילו ואיימו עליו כי יש להם אפשרות לקחת אותו לתחנה.

בהמשך, כך לפי העדויות, הם לקחו את הפרטים של הילד ואת הפרטים של המורה והקבוצה. גם לאחר שהמורה דיבר עם התלמידים והעמיד דברים על דיוקים שדבר כזה איננו מתאים ואיננו הולם בשום צורה, למנהלת המקום היה חשוב לדבר עם התלמידים על "שלום והכלה". וזה לא הכל.

המורים שראו שהתלמידים באנרגיות גדולות, החליטו לצאת איתם מהאכסניה. לאחר שהשוטרים עכבו אותם וגרמו להם לבטל את הלו"ז הם החליטו לצאת לחוף הים בסמוך.

בדרך הלוך הם נסעו באוטובוס ובחזור החליטו לחזור ברגל. כל הדרך חזרה, באופן מצער למדי, הם ספגו צפירות קולניות מנהגים ערביים. סימוני "וי" וקריאות בעד פלסטין. על הקללות שהם חטפו, מעדיפים המורים שלא להזכיר בקול.

"הרגשנו שאנחנו לא הריבון ולא השולט", אומר בשיחה ל'כיכר השבת' אחד המורים מהקבוצה, "הרגשנו ששונאים אותנו. זה היה סיוט שאני לא מאחל לאף אחד. יהודי עכו מפוחדים ביותר. דרושה תכנית לאומית במקום הזה. הם מטילים אימה ואי אפשר להסתובב שם לבד".

מהמשטרה נמסר: "נסיבות המקרה כפי שטופלו ע"י המשטרה אינן עולות בקנה אחד עם המתואר בכתבה. ניידת המשטרה הגיבה לאירוע בו נשמעה קריאה גזענית ע"י בני נוער מחלון אכסניה. הצוות טיפל באירוע במקום ללא כל עיכוב ובתום הטיפול עזב לאחר קבלת אחריות על ידי מבוגר אחראי."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר