הטבח בנווה יעקב | ריאיון

צביקה יחזקאלי באולפן: "חמאס נמצא במזרח ירושלים, הפיגועים צפויים להתגבר"

הטבח הנוראי בליל שבת בשכונת נווה יעקב בירושלים; גל הפיגועים; חמאס שנמצא במזרח ירושלים; מחבל בן 13; התמיכה של אבו מאזן בטרור; התקיפה המיוחסת לישראל באיראן וההשלכות | הפרשן הבכיר צביקה יחזקאלי בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר' (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי. מפיק: איציק אוחנה)

יומיים לאחר הטבח הנוראי סמוך לבית כנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים, הפרשן הבכיר לענייני ערבים, צביקה יחזקאלי, התארח באולפן 'כיכר השבת' והזהיר מפני התגברות הפיגועים, האשים את אבו מאזן בתמיכה בטרור, הסביר מדוע חמאס כבר נמצא בתוך ירושלים והתייחס לתקיפה המיוחסת לישראל באיראן וההשלכות. צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאיון

תחילה התייחס יחזקאלי לטבח הנוראי בנווה יעקב ואמר: "טרור הוא תוצאה של אפשור, לנו בזיכרון לא היה כזה גדבר כי סיכלנו, לא כי הם היו נחמדים אלינו. הטרור תמיד קיים. היום חמאס נמצא במזרח ירושלים. 20 שנה חמאס מטפח את המסגדים ותוכניות הלימוד".

לדבריו: "יש אידואלגיית חמאס במזרח ירושלים, אתה לא צריך חגורת נפץ. לך לספרי הלימוד שלומדים במזרח ירושלים.. אותו מחבל בן 13 למד תוכנית לימוד המטפחת לערוף ראשי של חיילים. אתה לא צריך תא טרור, זה כבר תא טרור".

יחזקאלי מזהיר: "יהיה עוד סבב של 'שומר חומות', מדוע? כי אפשר. אני לא אוהב את ההגדרה 'גל טרור', כאילו לא היה כאן טרור, אנחנו לקראת התגברות הפיגועים, בעיקר לקראת הרמאדן, יש תופעה של חקיינות, הם מבינים שאפשר".

צביקה יחזקאלי בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

הפרשן הבכיר תוקף את התנהלות יו"ר הרשות אבו מאזן: "אבו מאזשן היה איכשהוא מביע מורת רוח מהפיגועים האלה שלא טובים לפלסטינים, כעת הם מנצלים את זה. לעולם לא ראיתי כזאת שמחה ברשתות החברתיות. הקפאת התיאום הביטחוני צריך להדאיג אותו, לא אותנו. הרשות תומכת טרור, אבו מאזן משאיר פה צוואה. אבו מאזן מאפשר ותומך טרור".

בהמשך הריאיון התייחס צביקה יחזקאלי לתקיפה המיוחסת לישראל באיראן ואומר: "למה האמריקאים מוציאים את זה מהר שזאת ישראל? הם רוצים לצייר את ישראל כצד התוקפני והם הצד שרוצים הסכמים ושלום. אני טוען שהם לא זנחו את החלום שלהם להסכם עם איראן".

לדבריו: "יגיע הרגע שישראל תצטרך להגביר את המתקפות הללו. למה? כי השלטון האיראני גם כשהוא רעב, גם כשהוא בחוסר יציבות פנימות הוא תמיד יחתור לחלום שלו לנשק גרעיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר