"מסייע לך במשפט"

היועמ"שית בהרב מיארה לנתניהו: אסור לך להתערב ברפורמה במערכת המשפט

היועצת המשפטית לממשלה שלחה מכתב לרה"מ נתניהו, בו היא הורתה לו, כי עליו להימנע לחלוטין ממעורבות בקידום שינויים במערכת המשפט, אותם מתכנן שר המשפטים יריב לוין; "עליך ליישם את חוות הדעת למניעת ניגוד עניינים שנערכה בתקופת כהונתך הקודמת" | נתניהו לא יוכל לנהל מגעים לפשרה (חדשות)

היועמ"שית בהרב מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, Shir Torem/Flash90)

לשכת היועצת המשפטית לממשלה מעדכנת הבוקר (חמישי), כי היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, שלחה אתמול מכתב אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, והורתה לו להתערב ברפורמה המתוכננת במערכת המשפט.

מכתבה של היועצת המשפטית לממשלה גובש, כך לטענתה של בהרב מיארה, על רקע פניות שהתקבלו ומעלות טענות בדבר חשש לניגוד עניינים בשל מעורבותו של ראש הממשלה ביוזמות האמורות, ועל רקע תמונת מכלול יוזמות החקיקה בנושא.

עמדת היועצת המשפטית לממשלה, כפי שכתבה במכתב לנתניהו, היא כי יישום המגבלות שאושרו בפסק הדין של בג"ץ, בנסיבות הנדונות, מוביל למסקנה כי על ראש הממשלה להימנע ממעורבות ביוזמות הנוגעות לשינויים במערכת המשפט.

בהרב מיארה מסבירה במכתב, כי קיים חשש סביר לניגוד עניינים בין ענייניו האישיים הנוגעים למשפט בו הוא נאשם, לבין רכיבים מהותיים ביוזמות, בהתאם לאמות המידה שפורטו בחוות הדעת ואושרו בפסק הדין בעתירת ניגוד העניינים מ-2021.

לדבריה של היועמ"שית, "מניעות זו חלה גם על מתן הנחייה ישירה או עקיפה באמצעות גורמים אחרים בכל הנוגע לקידום היוזמות".

המכתב של היועמ"שית

"יישום הקביעות בעניינו של ראש הממשלה מפורט בחוות דעתו של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ד"ר גיל לימון, שאושרה ע"י היועצת המשפטית לממשלה, ומהווה מסמך מחייב באשר לאופן יישום המגבלות שנקבעו בהסדר, כל עוד לא נקבע אחרת בעקבות שיח שאמור להתקיים בעניין זה בין ראש הממשלה לבין היועצת המשפטית לממשלה", כך לדברי בהרב מיארה.

היועמ"שית טוענת כי עילת הסבירות כפי שמציע שר המשפטים יריב לוין- תסייע לנתניהו במשפטו, לדבריה: "בית המשפט העליון לא יוכל לבקר את סבירות מינוים של גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק, שמחזיקים בסמכויות ביחס להליך הפלילי, או את סבירות הפסקת כהונתם של גורמים אלו. בנוסף, הדבר יכול להשפיע על האפשרות של בית המשפט לבקר החלטות מנהליות של גורמי אכיפת החוק ביחס להמשך ההליך המשפטי, ככל שהדבר יתעורר. בנוסף לכך, ביטול עילת הסבירות עלול להסיר מגבלות החלות בעניינו היום ביחס לאפשרותו למלא תפקידים מסוימים ברשות המבצעת, לצד כהונתו כראש הממשלה".

"צמצום הביקורת השיפוטית וחקיקת פסקת התגברות מאפשרים חופש פעולה רחב ביותר לחקיקת חוקים שמשפיעים על עצם ההליך הפלילי של ראש הממשלה, על אופן ניהולו ועל תוצאותיו. מכאן שמעורבות ראש הממשלה ביוזמה להגבלת הביקורת השיפוטית על חוקים וחוקי יסוד עומדת בסתירה למגבלות שאושרו בפסק הדין בעתירת ניגוד העניינים", כתבה בהרב מיארה.

יצוין, כי על פי חוות הדעת שנתנה היועצת המשפטית, נתניהו לא יוכל גם לנהל מגעים על הצעות או מגעים לפשרה בתכנון הרפורמה של שר המשפטים יריב לוין.

בתנועה לאיכות השלטון הגיבו: "מברכים על החלטת היועמ"שית שקיבלה את עמדתנו בעתירה של התנועה לבג"ץ והורתה לראש הממשלה בנימין נתניהו להסיר את ידיו מכל נגיעה במערכת המשפט הישראלית לאור העובדה שהוא מצוי בניגוד עניינים חמור בשל תיקיו הפליליים שעומדים לו בימים אלו בבית המשפט. על נתניהו להסיר את ידיו לאלתר מהרס מערכת המשפט והדמוקרטיה הישראלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר