מדבר על הכל | צפו

השר פרוש בריאיון: שופטי בג"צ הגזימו, צריך לצמצם את הכוח שלהם, לא יהיו פשרות

גל הטרור והפיגוע הרצחני בנווה יעקב; פסילת יו"ר ש"ס אריה דרעי; הרפורמה במערכת המשפט; חוק הגיוס; החשש מ'מדינת הלכה'; האחריות על מירון; היחסים עם משה ליאון והבחירות לרשויות המקומיות | השר מאיר פרוש בריאיון מקיף לישי כהן באולפן 'כיכר' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |

ימים לאחר שקיבל את האחריות על ההילולה במירון ושבועיים לאחר שמונה לראשונה בחייו לשר בממשלת ישראל, השר מאיר פרוש, יו"ר 'שלומי אמונים', התארח לריאיון מקיף באולפן 'כיכר השבת' והתייחס לגל הטרור הפוקד את ישראל כששיאו הגיע עם הטבח הנוראי בשכונה החרדית נווה יעקב שבירושלים, לרפורמת המשפט בצל פסילתו של אריה דרעי, להכנות להילולה במירון, חוק הגיוס שהסיעות החרדיות דורשות והיחסים עם ראש עיריית ירושלים משה ליאון. צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאיון

תחילה התייחס פרוש למינוי התקדימי שלו לשר בממשלה: "הייתי שלוש שנים סגן שר במעמד שר, הלוואי ואצליח במשרד הזה כמו שהצלחתי בתפקידי כסגן שר במעמד שר. בשלב מסוים שהשרות שלי תהיה בידי גולדקנופף, נתניהו צלצל והודיע 'לא תקבלו את מירון אם לא תכהן כשר'. בדקתי ת עצמי מאז שהוא אמר לי את זה ועשיתי את הבירורים ובסוף התקבלה החלטה, זאת לא הייתה שאלה משפחתית..".

פרוש, שביקר במוצאי השבת בזירת הטבח הנוראי בנווה יעקב, אומר: "בנט ולפיד החיזרו אותנו 20 שנה אחורה, למה? כי הם נתנו לפלסטינים תחושה שהנה בלחץ אפשר לקבל 2 מדינות. כאשר אתה נותן תחושה שאנחנו פחות תקיפים - אז ההוא מחמם גזרה והחברים שלו יודעים שצריכים לעשות ככה, כל הרעיון של 2 מדינות חזר לאחר שבנט ולפיד היו פה. יש שלום עם כולם, האם זה בר השגה? לא, הם לא רוצים לראות אותנו פה".

השר מאיר פרוש בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

יו"ר 'שלומי אמונים' חוגג את ביטול המס על החד פעמי והשתיה מתוקה: "זה קרה, גם תהליך ביטול רפורמת הכשרות. בישיבת הממשלה השבוע יריב לוין אמר שזה ברור שליברמן עשה את זה כדי לפגוע בחלקים שמייצגים את הציבור החרדי, נתניהו אמר שהתחייבנו בהסכם הקואליציוני. זה נעשה כדי לפגוע - אז קודם כל לבטל. לקחת מהכיס של כל משפחה מהציבור החרדי בזמן שעל שולחן הממשלה יש חד פעמי".

מאיר פרוש מתייחס להחלטת בג"צ לפסול את אריה דרעי מלכהן כשר: "מאוד כואב, מאוד כואב. צריך להבין גם במובן האישי, אריה דרעי לוקח את ש"ס כדי להחזיר עטרה ליושנה, לפני כמה שנים היו סקרים שלא עבר את אחוז החסימה, ומגיע עם תוספת כוח של 11 מנדטים, בם אדם עובד ובסוף מקבל מכה כזאת?

"אני בטוח שאם הרכב בתי המשפט היה שונה - לא היה יוצא כזה פסק דין. מערכת המשפט מקבלת את זה בהצדקה מלאה, את ההתנהלות כלפיה, הם הגזימו. בהחלט שנתמוך בכל הצעת חוק שתחזיר את דרעי לממשלה, מה השאלה בכלל? נעשה לו עוול".

השר פרוש עובר להתייחס לרפורמת המשפט שהממשלה מקדמת: "היהדות החרדית היינו מהראשונים לפני עשרים שנה שפתחנו את הפה נגד בית המשפט הלעיון, הותקפנו. היום יותר ויותר קהלים בציבור הכללי מבין שהם הגזימו, שצריכים לצמצם את הכוח שלהם. כרגע הקרקע בשלה לפעול, מקווה שלא יהיו פשרות".

שר ירושלים ומסורת דוחה את טענות המפגינים מהמרכז שמאל: "אי אפשר לטעון שגנבנו בחירות, מדובר בבחירות אמיתיות שהתקיימו אחרי כמה סבבים, בסוף יש הכרעה, זה הרוב, אז מה אם מישהו זה לא מוצא חן בעניו. יש הכרעה בבחירות, כמה חיכו להכרעה. כולם ידעו שהנושא המשפטי זה הנושא".

יו"ר 'שלומי אמונים' עובר לדבר על אחד הנושאים המרכזיים שהממשלה תצטרך לקדם בקרוב, חוק הגיוס החדש: "זה צריך להיות מסודר עד אישור התקציב. כולנו אומרים שכל מי שיושב ולומד - יקבל דיחוי. לא יכול להיות מצב שמי שיושב ולומד - לא יקבל, יש לנו רוב לזה. בג"צ מתערב? פסקת התגברות, בהחלט שכן".

השר מאיר פרוש באולפן 'כיכר השבת'

פרוש מספר על החוק עצמו ואומר: "כשאתה עושה סנקציות כלכליות זה אומר שעולם התורה ערב לכך שהוא צריך לרוקן את הישיבות מלומדים. לא יהיה יעדים בחוק, גם אם יהיו יעדים ולא עמדת - החוק לא יהיה בטל, המספרים יהיו נמוכים מאוד.

פרוש התייחס לחשש ממדינת הלכה ואמר: "אז יש חשש, למי שיש חשש שייקח כדורים ויירגע. דוגמא בחמץ, לפני עשר שנים לא הייתה שאלה על החמץ, לא הייתה בעיה, מישהו קבע משהו אחר בבית משפט אז צריכים לתקן את זה, עד לפני שלוש שנים העסק היה בסדר, אנחנו מנסים לתקן את מה שהיה במדינה כל השנים ועכשיו לקחו לנו את זה".

לדבריו: "אדם חרדי נוהג איך שהוא נוהג, יש כאלה שלא יילכו לאירוע אם הוא מעורב או לטבע אם מעורב".

"אנחנו יכולים להשפיע על החילונים? על החשש שיייקח כדורים, יש כל מיני כדורים, אני לא מומחה לזה, יש כדורים להרגעה. איזה חשש יש?", הוסיף.

לקראת סיום הריאיון מתייחס פרוש לאחריות שקיבל על הילולת הרשב"י במירון: "צריך להתפלל כדי שנוכל לגרום לכך שההילולה עוברת בביטחות ועם הרבה שמחה, יש כל מיני דברים שאפשר לעשות. שנה שעברה היה ציבור קטן, גם אלה שהחמירו יודעים להצטער שזה לא היה. ם חלילה המשטרה תגיד 'הולך להיות אסון', ברור שהמשטרה קובעת. אבל עד ההילולה נעבור כל מטר במירון ונראה אם אפשר להכניס לשם אנשים, לקבוע את המתווה? בוודאי שלא המשטרה קובעת את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר