בדרך לנשיאות?

שר החוץ בממשל טראמפ: זה האיש שמסוכן יותר מפוטין

מזכיר המדינה האמריקני בממשל טראמפ, מייק פומפאו, סימן בריאיון לרשת בריטית אדם שלדעתו מסוכן יותר מנשיא רוסיה פוטין (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מייק פומפאו, מי שהיה מזכיר המדינה האמריקני בממשל טראמפ אמר בריאיון לרשת sky news הבריטית מי לדעתו מהווה איום גדול על העולם, יותר מוולדימיר פוטין.

"נשיא סין שי ג'יפינג רוצה להיות הבעלים שלך" אמר פומפאו. "הוא רוצה כוונה הגמונית ברחבי העולם עם החזון מרקסיסטי-לניניסטי שלו והדומיננטיות הסינית בכל פינה בעולם".

עוד אמר כי "זוהי המטרה המרושעת שלו. יש לנו מטרה לדור הבא כדי להדוף את זה". כנשאל אם לדעתו שי מסוכן יותר מפוטין, השיב פומפאו: "בהחלט."

"לוולדימיר פוטין יש תוכנית גרעין וכלכלה שתלויה בתעשייה אחת. ואם נייצר אנרגיה באמריקה, התעשייה הזו תהיה הרבה פחות יקרה לו" לעומת זאת, טען פומאפו, "שי ג'יפינג הוא יצור אחר, העולם תלוי בו כלכלית, יש לו 1.4 מיליארד אנשים".

בהמשך טען: "יש לו (לשי גיפינג, צ"ב) כלכלה שמתחרה בגודלה של ארצות הברית של אמריקה וצבא סייבר בעל יכולות גבוהות".

יצויין כי מזכיר המדינה לשעבר מסומן כמועמד אפשרי של המפלגה הרפובליקנית לתפקיד נשיא ארצות הברית בבחירות 2024, אך השר הבכיר לשעבר לא הכריז על מועמדות באופן רציני ואמר בריאיונות שונים כי הוא עוד שוקל את האפשרות בהתייעצות עם בני משפחתו.

אתמול פורסם כי בעוד כשבועיים צפויה ניקי היילי, לשעבר שגרירת ארצות הברית באו"ם, להיות השנייה אחרי דונלד טראמפ להכריז על מועמדות לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר