חוזרים בהם?

בבנק האמריקאי מבהירים: הסיכון להשקעות בישראל עולה

לאחר שבתחילת השבוע נטען כי הבנק האמריקני החשוב - JP מורגן, סבור כי הרפורמה בישראל לא מסכנת את הכלכלה, כעת מבהירים בבנק כי עמדתם שהסיכון עולה (חדשות בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

דו"ח רשמי של מחלקת המחקר בבנק ההשקעות האמריקני הגדול - ג׳יי פי מורגן הפונה למשקיעים ולקוחות ברחבי העולם, טוען, כי הסיכון להשקעות בישראל עולה עקב הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה.

כזכור, בתחילת השבוע פורסם מסמך ברשת שנטען כי הוא מסמך רשמי של הבנק ובו נכתב כי הדיבורים על פגיעה בכלכלה הישראלית ובריחת משקיעים בעקבות הרפורמה הם "רעש בלבד", כעת הבנק מבהיר את עמדתו הרשמית בנושא.

בחדשות 12 דווח המסמך כולל השוואה למצב בפולין בה גם היה שינוי חוקתי, והתראה על חשש מפגיעה בדירוג האשראי.

הדו"ח נשלח הלילה למשקיעים ולקוחות ברחבי העולם עם הבהרה שזו העמדה הרשמית של הבנק בנושא. הודעה זו מגיעה ימים ספורים לאחר ששני בנקי ההשקעות האמריקנים, ג'יי פי מורגן וגולדמן זקס, שלחו דוחות סיכום למשקיעים והעבירו דווקא מסר מרגיע לאחר פגישה עם שורה של אנשי עסקים בישראל, אך כעת בג'יי פי מורגן משנים את דעתם, לטענתם, בשל שינוי בכמות האזהרות והסיכונים.

בג'יי פי מורגן מבהירים כי לצד האזהרה שפרסמו, יש לקחת בעירבון מוגבל את השפעות ההתלקחות גיאו-פוליטית בישראל ובכך מציגים תמונה מורכבת שקשה לנתק אותה באופן מובהק מעמדות פוליטיות כאלה או אחרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר