הסיפור שמזעזע את המדינה

התקיפה המחרידה והאכזרית בגדרה: חשוד ערבי נעצר עם בני משפחתו

פחות מ-48 שעות אחרי התקיפה המזעזעת והמחרידה בליל שישי בעיר גדרה, חשוד בן 22 במעשה נעצר יחד עם בני משפחתו • השר בן גביר: "צריך לבדוק אם מדובר באירוע על רקע לאומני" • תיעוד: התוקף מגיע אל בית האישה • וגם: זה מה שעלה בחקירה הראשונית (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
משמאל. החשוד במעשה הנורא (צילום: Yonatan Sindel/Flash90 ולפי סעיף 27א)

חשוד נעצר היום (שבת) בתקיפת האישה שזעזעה את המדינה, בביתה בגדרה לעיני ילדיה. החשוד הינו גבר בן 22 מהפזורה הבדואית, שנעצר ביהודה ושומרון. גם אביו ואחיו נעצרו.

מחקירה ראשונית עולה כי לא הייתה היכרות מוקדמת בין החשוד ובין האישה המותקפת. ככל הנראה, כך החשד, הבדואי פרץ לביתה על מנת לפגוע בה, יתכן על רקע לאומני.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שיבח את המשטרה על מעצר החשוד: "מקווה שהחקירה תוביל לחקר האמת ותחשוף במהרה את בני העוולה. המעצר המהיר חשוב ביותר לתחושת הביטחון האישי של התושבים בגדרה ולהגעה לחקר האמת. על המשטרה מוטל לבדוק האם מדובר באירוע על רקע לאומני ואם אכן כך הדברים, יש לקדם במהרה את הצעת החוק שלי בדבר החמרת ענישה".

עוד מסר בן גביר: "במקביל הנחיתי את המפכ"ל ומפקד המחוז לתת דגש על תחושת הביטחון של תושבי גדרה ובדבר הטענות כי בשכונת גולדה ישנם שב"חים רבים. נעשה הכל כדי שאזרחי ישראל ירגישו בטוחים".

האירוע המזעזע התרחש ביום חמישי בלילה בגדרה, כאמור. אלמוני בעל מבטא ערבי, לפי עדויות השכנים, פרץ לביתה של תושבת העיר. הוא קשר את ידיה ורגליה, ותקף אותה באכזריות נוראית - לעיני בנה בן השנתיים.

תיעוד: התוקף מגיע אל בית האישה (מצלמות אבטחה)

האישה סיפרה בחקירתה במשטרה כי היא לא הצליחה לזהות את התוקף - מכיוון שזה קשר את עיניה. היא כן הצליחה לשמוע אותו מדבר במבטא ערבי: "לא יודעת אם הוא עשה את זה בכוונה או כדי להטעות אותי, אבל היה לו מבטא ערבי".

בבוקר, היא שלחה הודעה בקבוצת הוואטסאפ השכונתית: "פרצו לי הביתה, תקפו אותי לעיני הילדים. תיזהרו, תסגרו דלתות".

השכנה סיפרה לאתר וויינט: "היינו בהלם ובשוק שהיא כתבה את זה. זה מפחיד, אני מזועזעת. היא אלופה והיא דאגה רק לשלושת הילדים הקטנים שראו את אמא שלהם ברגעים קשים".

שכנה אחרת סיפרה שהאירוע התרחש בסביבות השעה 2:30 בלילה, ובשעה 3:18 ראו לדבריה גבר בורח מהבניין. שכן אחר הוסיף: "שמעתי רעש בשעה הזו, ואז בבוקר כשהיא כתבה בקבוצה שתקפו אותה הבנתי מה קרה".

שכנה נוספת סיפרה: "ראינו במצלמות בחור עם קפוצ'ון ומסכה שחורה על הפנים מקיש על לוח הקודים. הוא לא הצליח לפתוח את הדלת אז טיפס על פרגולה, עלה דרכה לקומה הראשונה והמשיך לטפס אל הקומה השנייה - שם כנראה החלון היה פתוח.

"האמא שמעה רעש והתעוררה וניסתה להתעמת איתו, אבל הוא השתלט עליה. שלושת הילדים שלה התעוררו גם, והיא אמרה לו שלא יעשה להם כלום ואפילו הציעה לו שייקח 2,000 שקל - ואז הוא עשה לה את מה שעשה תחת איומי סכין. היא כל הזמן פחדה על הילדים, שלא יפגע בהם".

השכנה ציינה כי הקורבן סיפרה שלחשוד היה מבטא ערבי. "אחרי שהוא סיים היא סיפרה שהוא שתה בירה שהייתה לה בבית. כמעט שעה הוא היה בבית שלה".

הביקורת והתגובה

ביום שישי אמר ראש מועצת גדרה, יואל גמליאל, בהתייחסות למקרה המזעזע, כי זה המחיר לאוזלת ידה של המשטרה. "התעוררנו הבוקר לבוקר מזעזע שמטלטל את כל קהילה גדרה ואת כל מדינת ישראל. אנו עדים למחיר אוזלת היד של משטרת ישראל אשר מפקירה פעם אחר פעם את ראשי הערים, תושבי מדינת ישראל ואזרחי ישראל".

גמליאל הוסיף, "אנו עומדים בחזית המלחמה בפשיעה ואין לנו שום מענה מהגוף האמון לאכיפת הסדר והחוק. לא יכול להיות מצב שתושבי מדינת ישראל, אזרחים תמימים, יופקרו להילחם בגופם ובנפשם בפורצים, גנבי רכבים, שוהים בלתי חוקיים ובעבריינים אלימים.

"לצערי, תושבת גדרה שילמה מחיר כבד בגופה ובנפשה ואיתה קהילת גדרה כולה, אנו יוצאים למאבק ולא נעצור עד שמשטרת ישראל תשנה את תפיסת הפעלתה בערים בכל רחבי המדינה".

מדוברות משטרת ישראל, מחוז מרכז נמסר בתגובה: "בהתייחס לדברי הבל וחסרי אחריות של ראש עירית גדרה, על רקע חשד לאירוע אונס חמור בעיר, אנו מביעים שאט נפש מהניסיון של נבחר ציבור לקושש כותרות והון פוליטי על גבה של קורבן עבירה".

"מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי ביטון, שיבח את שוטרי תחנת יבנה על ניהול מקצועי של האירוע והדגיש כי תמוה ביותר שרק אתמול שיבח ראש העיר את שוטרי ומתנדבי התחנה בערב מיוחד שערך לכבודם ואילו הבוקר שיגר אל חלל האוויר התבטאות אומללה בגנותם, באופן שאינו ראוי לבעל תפקיד, במעמדו".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר