"ביתם קרס"

חשש: נשיא הקהילה היהודית ורעייתו נהרגו באסון בטורקיה

יממה לאחר רעידת האדמה הקשה בטורקיה, בשגרירות ישראל מעריכים כי נשיא הקהילה היהודית באנטקיה ורעייתו נהרגו לאחר שביתם קרס: "ככל הנראה אינם בין החיים" (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בשגרירות ישראל בטורקיה מעריכים כי נשיא הקהילה היהודית באנטקיה שבטורקיה נהרג ברעידת האדמה יחד עם אישתו, לאחר שביתם קרס ברעידה שפקדה את טורקיה ביום ראשון בלילה.

אירית ליליאן, שגרירת ישראל בטורקיה, סיפרה הבוקר (שלישי) ב'קשת' כי "לצערנו נשיא הקהילה היהודית באנטקיה ורעייתו ככל הנראה אינם בין החיים. ביתם קרס. לגבי ישראלים, אנחנו עדיין בתהליך בירור. זה לא אזור שיש בו נוכחות ישראלים מרובה. עד כמה שאנחנו יודעים, אין לנו קריאות מצוקה של ישראלים".

באשר למספר היהודים המתגוררים בעיר אנטקיה, העיר עם ההרסה הגדול ביותר כתוצאה מרעידת האדמה, אמרה השגרירה: "מעטים מאוד. אלה אזורים מרוחקים, קהילות מבודדות. יש ממש בודדים. נשיא הקהילה היהודית באיסטנבול יצא למקום אתמול והודיע לי שעד כמה שהם יודעים כולם בסדר, למעט השניים באנטקיה".

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', הרשויות בטורקיה ובסוריה עדכנו הבוקר את מניין הנספים מרעידת האדמה אמש, כשלכל הפחות בשתי המדינות נהרגו 4,300 בני אדם. במהלך הלילה הורגשה רעידת אדמה נוספת בעוצמה של 5.6 במרכז המדינה.

למעלה מחצי מיליון אזרחים נותרו ללא קורת גג בטוריקה וכוחות החילוץ המקומיים הסבירו הלילה כי פעולות החילוץ קשות בשל תנאי מזג האוויר והשלג שיורד על המדינה.

"יש כל כך הרבה אנשים שלכודים גם הם, ויש כל כך הרבה בניינים שנפגעו. יש אנשים ברחובות, יש גשם וחורף", אמר הלילה חוסיין יאיימאן, מחוקק ממחוז הטאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר