רעידה פוליטית

ימים אחרי האסון - ארדואן בבעיה לקראת הבחירות // טור

בעוד נשיא טורקיה ארדואן פועל למען הנפגעים הרבים באסון הבלתי נתפס, באופוזיציה כבר מכינים את הקרקע להפנות לארדואן אצבע מאשימה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ארדואן הבוקר (צילום: לשכת נשיא טורקיה)

הבוקר הגיע לראשונה מאז רעידת האדמה נשיא טורקיה ארדואן לדרום המדינה לבקר את הפצועים והניצולים ברעידת האדמה.

עוד הרבה לפני רעידת האדמה הנשיא הטורקי מכין את עצמו לבחירות שאמורות להתקיים במדינה בעוד מספר חודשים, ומנסה לפלג את מפלגות האופוזיציה ככל הניתן.

אלא שנראה שהבוקר הנשיא הטורקי ניסה לנצל את רעידת האדמה לצרכיו הפוליטיים כשקרא לאחדות בצל מערכת הבחירות שמתנהלת במדינה.

רק שקצת אירוני לשמוע אדם שהפיץ כל כך הרבה קיטוב במדינה קורא לאחדות. לאורך השנים העביר את המפלגות הכורדיות מסע דה לגיטימציה, שהסתיים במערכת הבחירות הנוכחית כשבאופוזיציה מבטיחים לא לשבת עם המפלגות הכורדיות המהוות 10% ממושבי הפלרלמנט, מה שיקשה על האופוזיציה להפוך לקואליציה.

במקרה שארדואן ינצח, הנשיא הטורקי ימשיך לחזק את מעמדו - ובדיוק מזה מוטרדים באופוזיציה שמבטיחים כי במקרה שינצחו דווקא יורידו מסמכויות הנשיא ויעבירו את הסמכויות בחזרה לשתי הרשויות האחרות - המחוקקת והשופטת.

בימים האחרונים במדינה הייתה אחדות טוטאלית. כלל המדינה פעלה ופועלת למען אותם לכודים. אלא שדבריו של ארודאן גרמו לתגובה נזעמת באופוזיציה.

בצל המעמד הכלכלי הכושל - באופוזיציה טוענים כי מימדי האסון יכלו להיות קטנים הרבה יותר אם ארדואל היה פועל להגנה מפני רעידות אדמה, במיוחד באיזור הדרום שידע הרבה אסונות דומים.

בטורקיה חצי מהבניינים החדשים לא נבנים בהתאם לתקן שטורקיה עצמה קבעה - מה שאומר שגם בניינים חדשים במדינה לא היו עם סיכויים גדולים לשוד.

התמונות של ארדואן עם משפחות בוכות קורעות לב. בלי גרם של ציניות. השאלה היא אם הוא יכל למנוע את האסון - ואם הדבר יעלה לו בכסא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר