בעקבות הפיגוע ברמות

זו המגמה שמדאיגה את מערכת הביטחון; הכוננות בשיא

לאחר שלושת הפיגועים האחרונים בירושלים - בנווה יעקב, בעיר דוד וברמות - במערכת הביטחון מזהים מגמה חדשה, והיא מדאיגה אותם מאוד; הכוננות - בשיא (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
זירת הפיגוע ברמות (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

במערכת הביטחון מודאגים מפני המגמה החדשה, כפי שעולה מפיגוע הדריסה ברמות בערב שבת קודש ומפיגוע הירי לפני שבועיים, בליל שבת קודש, בשכונת נווה יעקב.

צעירים ערבים, ללא שיוך ארגוני לארגוני הטרור, מחבלים ללא עבר ביטחוני שיוצאים לבצע "פיגועי הקרבה", כמי שמכנים את זה במערכת הבטחון, ומצליחים לבצע פיגועים קשים.

המגמה הזו החלה לפני מספר שבועות בשב"כ והיא התחזקה בפיגוע הירי בנווה יעקב בליל שבת לפני שבועיים, שם המחבל שביצע את הפיגוע היה תושב מזרח ירושלים ללא שום עבר ביטחוני או רקע מקדים, עם גישה קלה לנשק, שיצא וביצע פיגוע קטלני.

גם המחבל בן ה-13 שביצע את הפיגוע בעיר דוד הוא ללא שיוך ארגוני אלא גישה לנשק וכך יצא וביצע פיגוע קשה.

מה שמוביל אותנו למחבל חוסין קראקע שביצע את פיגוע הדריסה הקשה בערב שבת האחרון, תושב עיסאוויה, בעל תעודת זהות כחולה, ללא אף שיוך ארגוני או בעל רקע בביטחון.

הפיגועים הללו מעלים את החשש במערכת הבטחון ובשב"כ שהמחבלים האלה והפיגועים הקשים שהם מצליחים להוציא לפועל, יתנו מוטיבציה לצעירים ערבים ממזרח ירושלים לצאת ולבצע פיגועים בסגנון, מה שמקשה על הסיכול המקדים בשל העובדה שמדובר בצעירים ללא שיוך ארגוני או עבר ביטחוני.

בעקבות כך, מערכת הביטחון ומשטרת ירושלים בכוננות שיא מחשש לפיגועים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר