ישוב כנגד נרצח

התגובה לפיגועים: 9 נקודות התיישבות ביהודה ושומרון אושרו

לאחר הפיגועים הקשים בנווה יעקב וברמות, קיבל הקבינט את דרישתו של השר בן גביר והחליט לאשר תשעה ישובים בהתיישבות הצעירה ביו"ש (ארץ)

התיישבות, אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

הקבינט המדיני ביטחוני החליט לבקשת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לאשר 9 נקודות התיישבות צעירה ביהודה ושומרון בעקבות הפיגועים ברמות ונווה יעקב, אחד לכל נרצח בפיגועים המחרידים בירושלים. חלק מהישובים הוקמו כבר לפני יותר מ-20 שנה, אך לא הוכרו מעולם באופן רשמי.

בין היישובים שאושרו: אביגיל, עשהאל, שחרית, גבעת ארנון, גבעת הראל וגבעת הרואה, מלאכי השלום, מצפה יהודה, בית חוגלה, ושדה בועז.

בנוסף, מת"ע (מועצת התכנון של יו"ש) תכונס ויאושרו באופן מיידי כעשרת אלפים יחידות דיור לתכנון ולשיווק שיחדשו את תנופת הבנייה ביהודה ושומרון שהוקפאה תקופה ארוכה בממשלה הקודמת.

עוד נמסר, כי ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי קיבלה שורת החלטות נוספות במסגרת המאבק הנחוש בטרור, לרבות תגבור כוחות משטרה ומג"ב בירושלים, ופעילות מבצעית מוגברת של המשטרה נגד מסיתים ותומכי טרור.

רה"מ נתניהו הדגיש שכוחות הביטחון יפעלו באופן ממוקד נגד מחוללי הטרור ולא תהיה ענישה קולקטיבית.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר לאחר אישור היישובים: "ננקוט ביד קשה ובתקיפות נגד המחבלים, גם צעדים בשטח וגם צעדים מדיניים. הכשרת היישובים תצטרף לפעילות המשטרה הרחבה במזרח ירושלים, ולעוד שורה של צעדים להרתעה נגד הטרור".

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ׳ מסר אף הוא לאחר האישור: "הבטחנו ואנחנו מתחילים היום לקיים. הממשלה החליטה על הסדרת ההתיישבות הצעירה אני מודה לראש הממשלה על העבודה המשותפת ועל האמון.

במשך שעות רבות בשבועות האחרונים ניהלנו סדרת דיונים מורכבת ששיאה בהחלטת הקבינט שהתקבלה הערב. קיבלנו היום החלטה משמעותית להתיישבות שלא התקבלה כמותה שנים רבות. דרך ארוכה עוד לפנינו אבל עשינו צעד משמעותי בכיוון הנכון".

בתגובה מסר ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן: "תודה! תודה! תודה! תודה רבה על החלטה היסטורית ודרמטית שמחזירה את הכבוד הלאומי של עם ישראל, תביא בטווח הבינוני והארוך הרתעה אמיתית לטרור ומחזקת את אחיזתנו בארצנו".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ עידכן את התושבים וכתב, כי "אחרי ציפייה ארוכה ועבודות הכנה משמעותיות, בשעה טובה אישרה ממשלת ישראל את המהלך. היישובים יעברו הליכי הסדרה בכל התחומים. מלאכי השלום יצמח מחווה חקלאית ליישוב פורח!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר