לקראת נאומו של פוטין

בכיר רוסי לשעבר: תהיה מלחמה בין ארה"ב לסין | חצי מהטנקים של צבא רוסיה הושמדו

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צפוי לשאת נאום ביום שלישי, ימים סופרים לפני יום השנה לפלישה מה שיכול להפוך את הנאום לדרמטי | לצד זאת, על הערכות מערביות, רוסיה איבדה בשנה האחרונה מחצית מהטנקים שלה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: צבא אוקראינה)

בעוד שבוע באוקראינה וברוסיה יציינו שנה לפלישה הרוסית לשטחה של אוקראינה, ובמערב מעריכים כי פוטין צפוי לפתוח במתקפה גדולה, זאת כשעל פי הערכות צפויה מתקפה גדולה עוד יותר באביב.

גורמים מערביים מעריכים כי מאז פלשה רוסיה לאוקראינה איבד הצבא הרוסי כמחצית מכלל הטנקים שהיו ברשותו.

העובדה שחצי מהטנקים של רוסיה אבדו גורמים לרוסים לשחרר טנקים מהתקופה הסובייטית שלא היו בשימוש מאז נפילת חומות בריה"מ.

הטנקים הללו מיושנים, אך ברוסיה עובדים כעת על הגדלה כח האדם וכן בונים טנקים חדשים - אך הערכות מודיעיניות במערב מעלות כי קצב בניית הטנקים איטית.

לצד זאת, ביום שלישי הקרוב צפוי הנשיא הרוסי פוטין לנאום לאומה הרוסית, נאום שצפוי להיות דרמטי בשל העובדה שהנאום יתרחש ימים ספורים לפני יום השנה לפלישה הרוסית.

במערב אומרים כי פוטין עשוי להפתיע בנאום ואי אפשר לדעת מראש מה יאמר הנשיא הרוסי בנאומו.

בנוסף, באוקראינה מנסים לחפור שוחות חדשות בעיר באחמוט, עיר אותה רוצים הרוסים לכבוש תקופה ארוכה ועל הגנתה נפלו רבים משני הצדדים.

על פי ההערכות באחמוט צפויה לפול בקרוב, זאת בצל העובדה שכח וגנר מנהל לאחרונה את הקרבות המוצלחים באוקראינה כולל האחרון בבחאמוט.

מפקד כח וגנר פריגוז'ין מסר כי להערכתו העיר תפול תוך חודש ולכל המאוחר בעוד כחודש וחצי. בנוסף, עקץ את הצבא הרוסי ואמר כי הוא "מסובך בבירוקרטיות", מה שמקשה עליו להגיע להישגים לעומת צבא שכירי החרב.

קודם לכן אמר בכיר לשעבר במערכת הכלכלית הרוסית כי להערכתו אם רוסיה תנצח במלחמה באוקראינה, הדבר צפוי להביא למלחמה כוללת בין שתי המעצמות סין ואצות הברית.

עוד אמר מיכאיל חודורקובסקי, מי שהיה בעברו העשיר ביותר ברוסיה אמר בוועידה בגרמניה כי "כאשר אפילו בחור גדול מקבל מכה בפנים, מספר בחורים אחרים יתחילו לפקפק אם הבחור הזה באמת כל כך חזק, והם ירצו ללכת על השיניים שלו".

"אם ארה"ב רוצה לצאת למלחמה באסיה, אז הדרך הנכונה ביותר לכך היא להראות חולשה גם באוקראינה" הוסיף חודורבסקי, שנחשב כיום לאחד ממתנגדיו של פוטין ועזב את המדינה לפני מספר שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר