הועלתה רמת הכוונות

צה"ל נערך לאפשרות של תגובה מעזה או פיגועי נקמה בתגובה לפעילות בשכם

בהודעה רשמית שפרסם דובר צה"ל נטען כי המחבלים תכננו לבצע פיגוע ירי בטווח הזמן המיידי • הפלסטינים מדווחים על 10 הרוגים ולמעלה מ-100 פצועים • חמאס: "התנגדות בעזה צופה בפשעי ההסלמה של האויב נגד עמנו. סבלנותנו אוזלת" | במשטרה ערכו הערכת מצב והודיעו על העלאת רמת הכוננות (צבא וביטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' באדר תשפ"ג | 22.02.23
"סיר לחץ". פעילות צה"ל בשכם הבוקר (צילום: דובר צה"ל)

גורם בטחוני מוסר כי בצה"ל נערכים לאפשרות של ירי רקטי ואף הסלמה ארוכה יותר מכיוון רצועת עזה, זאת לאור מספר ההרוגים והפצועים הגבוה בפעילות צה"ל מוקדם יותר הבוקר (רביעי). לפי גורמים פלסטינים, 10 נהרגו ולמעלה מ-100 נפצעו בדרגות פציעה שונות בהם רבים במצב קשה.

בשעה זו (17:30, רביעי), נמסר מדוברות המשטרה: "בעקבות האירועים בשכם שכללו סיכול תשתית טרור התקיימה מוקדם יותר במשטרת ישראל הערכת מצב מיוחדת שבה הוחלט על העלאת רמת הכוננות. העלאת הכוננות במשטרה כוללת עיבוי מערכי בט"ש בדגש ליישובי קו התפר - ירושלים וערים מרכזיות נוספות. כל זאת מתווסף לתגבור מערכים קיימים במזרח ירושלים ובקו התפר שכוללים פלוגות מילואים וכוחות מיוחדים".

בצה"ל מאשרים את חיסולם של 3 מחבלים אשר לטענת הצבא היו מוגדרים כ-'פצצה מתקתקת' בשל כוונתם להוציא לפועל פיגועי ירי בטווח הזמן המיידי. בין המחבלים המחוסלים היה גם חוסאם אסלים, בן 24, אחד מראשי קבוצת ״גוב האריות״, אשר ביצע פיגועי ירי ומטען והיה אחראי בין השאר גם לפיגוע בו נרצח החייל עידו ברוך הי"ד.

מפקד פלוגה בסיירת גולני, רב סרן י', על הפעילות היום

הוא שלח את המחבלים שביצעו את הפיגוע בו נרצח עידו ברוך הי"ד שנעצרו בשבוע שעבר על ידי כוחות הביטחון. יחד עמו חוסלו גם מחמד עא פתאח, בן 24, פעיל הג׳יהאד אסלאמי שביצע פיגועי ירי לעבר כוחות צה״ל בשטחי יהודה ושומרון והמחבל וליד דחיל, בן 24, פעיל קבוצת ״גוב האריות״ שביצע ירי לעבר כוחות צה״ל בשטחי יהודה ושומרון.

כלי נשק שנתפסו במהלך הפעילות בשכם (צילום: דוברות המשטרה)
כלי נשק שנתפסו בשכם (צילום: דוברות המשטרה)

במהלך ניסיון מעצרם, אחד המבוקשים יצא מתוך המבנה ונורה על ידי כוחות הבטחון. שני המחבלים הנוספים פתחו בירי ונוטרלו בחילופי אש עם הלוחמים.

בצה"ל מציינים כי חיסולם של המחבלים התאפשר בזכות ריכוז מאמץ מודיעיני ומבצעי של השב״כ, שהביא לאיתור המבוקשים בדירת מסתור ב'קסבה' בשכם.

במהלך הפעילות, התפתחו הפרות סדר קשות אשר במהלכן ירו הכוחות לעבר חמושים שירו לעברם ירי מאסיבי במרחב: ״המבצע היום בשכם היה מורכב תחת אש כבדה, הכוחות פעלו במקצועיות וחתרו למגע, עשרות חמושים ביצעו ירי ללא הפסקה לעבר הכוחות והשליכו מטענים רבים" מסרו מצה"ל. בצה"ל מציינים כי "זוהו פגיעות".

קולות קשר מפעילות הכוחות

בנוסף, חשודים יידו אבנים, והשליכו מטענים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות. בצה"ל מציינים בסיפוק כי אין נפגעים בקרב כוחות הבטחון.

בצה"ל נערכים כעת לתגובת ארגוני הטרור אשר ספגו מכה מוראלית ומבצעית קשה. ההערכות נעות מימי זעם בירושלים ויו"ש ועד להסלמה וירי רקטי מרצועת עזה ליישובי הדרום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר