שנה של מלחמה

עינויים, הרס והרוח האוקראינית: הכתב מהשטח מסכם שנה

בריאיון במשדר המיוחד ב'כיכר השבת', העיתונאי יוסי אלי מסכם שנה של מלחמה מהזווית האזרחית - אחרי ביקור בזמן הפלישה וביקור נוסף בתקופה האחרונה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי | עריכה: ידידיה כהן | הפקה: איציק אוחנה)

במשדר המיוחד ב'כיכר השבת' לציון שנה של מלחמה באוקראינה, מספר איש 'חדשות 13', יוסי אלי, על התחושות בתוך אוקראינה.

>> לצפייה במשדר המלא <<

אלי עצמו ביקר במדינה ימים ספורים אחרי הפלישה כשהיה נראה כי תוך ימים אוקראינה תהיה תחת חסות רוסית, והגיע לביקור חוזר שנה אחרי מההרס הנורא.

"אתה מגיע לשם אתה רואה כמויות אדירות של פליטים שבוכים, מנסים לצאת כמה שיותר מהר מהמדינה, אתה רואה תורים של שלושה ארבעה ימים כדי לצאת מהגבול ולא מסכימים לכולם לצאת החוצה בגלל שמחפשים את הגברים המתאימים להכניס לתוך הצבא." העיד על המתרחש לפני שנה.

"באמת היה בלאגן גדול שם - האוקראינים באמת לא ידעו איך לאכול את המלחמה הזו. דיברו על כך שתוך שבועיים אוקראינה תכנע לפוטין, לרוסיה וחשבו שהסיפור הזה ייגמר."

אלא שאחרי שנה המצב היה שונה: "אני חוזר לשם שנה אחרי ואני רואה שהרוח האוקראינית זה פשוט משהו אחר לגמרי. אנחנו רואים מצב הרבה יותר מסודר. הצבא האוקראיני עומד על הרגליים לא מפוחד.

אתה אשכרה רואה כאילו הגעת לצבא ארה"ב. אתה גם רואה את הטכניקה שלהם את שיטת הלחימה שלהם, את רוח הלחימה שלהם - לחלוטין שונה ממה שאנחנו יכולים לדמיין ממה שקורה בצד הרוסי, שם אין מוטיבציה."

צפו בריאיון המלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר